Familjebostäder söker en internkontrollansvarig

1 dag kvar

Rekryterare
Familjebostäder
Plats
Stockholm
Annonserat
den 5 september 2017
Stängs
den 20 september 2017
Kontakta
Maria von Sterneck
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Arbetsuppgifter:
Som internkontrollansvarig i bolaget har du ett viktigt uppdrag. Du har ansvar för att säkerställa det systematiska internkontrollarbetet och samtidigt vara ett stöd för verksamheten i upprättandet av väsentlighets- och riskanalyser. I rollen ligger fokus på kvalitet och kvalitetsutveckling och att bolagets rutiner, riktlinjer och policys följs.

I rollen ingår följande:

  • Ansvara för framtagande, implementering och utveckling av bolagets internkontrollplan.
  • Ansvara för framtagande och uppdatering av attest- och delegationsordning.
  • Att stödja enheterna i arbetet med den verksamhetsspecifika internkontrollen och även i framtagandet av rutiner mm.
  • Att löpande och årsvis följa upp bolagets samlade interna kontrollåtgärder, rapportera till företagsledning och styrelse.
  • Att bistå verksamheterna i framtagandet av väsentlighets- och riskanalyser och sammanställa den bolagetsövergripande analysen.
  • Självständigt genomföra omvärldsanalyser, kartläggningar och utredningar.

Tjänsten tillhör VD-staben och du rapporterar direkt till stabschef. Du kommer att vara placerad på huvudkontoret i Hammarby Sjöstad.

Kvalifikationer och personliga egenskaper:
Du har relevant universitet/högskoleutbildning för tjänsten och bred affärs- och verksamhetskunskap. Du har minst fem års erfarenhet av arbete med internkontroll, verksamhets- och kvalitetsutvecklingsarbete. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Som person är du analytisk, har ett utvecklingsorienterat förhållningssätt och kan relatera helheten och delarna till varandra. Du är handlingskraftig och trivs med att jobba självständigt men samtidigt uppskattar du goda samarbeten för att nå gemensamma mål. Du har en god social förmåga som bygger tillit och förtroende samtidigt som du är lösningsorienterad.

Vi erbjuder:
Familjebostäder är mitt i en spännande utvecklingsfas. Vi verkar inom ett område med stor betydelse för dagens och morgondagens Stockholm - bostadsförsörjning och stadsdelsutveckling. Vi ingår i koncernen Stockholms stad med ett brett nätverk av aktörer både inom och utom koncernen. Tjänsten är en nyckelposition med flera kontaktytor där du får möjlighet att påverka hela bolagets utveckling och arbetet med förbättringar. Du får ett stort nätverk och kommer att ha ett nära samarbete med bolagets Processutvecklare och Huvudprojektledare för administrativa utvecklingsprojekt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Familjebostäder är ett bolag i stark tillväxt. Dagens 19 000 hyresrätter utökas de kommande åren med minst 5 000 nya bostäder och då behöver vi bli flera! Vi äger, utvecklar och förvaltar attraktiva hyresbostäder och lokaler för Stockholms behov. Med engagemang, kundnytta, affärsmässighet och nytänkande i fokus jobbar vi för dagens och morgondagens kunder. Välkommen att bli en av oss!

Ansökan:
Sista ansökningsdag är 20/9–17. Jurek Rekrytering & Bemanning kommer efter sista anmälningsdag presentera utvalda kandidater till Familjebostäder Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck via mail: maria.vonsterneck@jurek.se eller på 0737- 07 71 70

Område:
Stockholm
Stockholms län

Anställning:
Tillsvidare, Heltid

Kontakt:
Maria Von Sterneck
0737-07 71 70