Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Process Owner – Cards and Payments till Santander Consumer Bank

Plats
Solna, Stockholm
Annonserat
den 13 september 2017
Stängs
den 12 oktober 2017
Kontakta
Sofia Bågstam
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Har du tidigare erfarenhet av att utveckla kundupplevelsen och möjliggöra försäljning? Santander Consumer Bank söker dig som är driven, engagerad och som vill fördjupa dig inom området för kort- och betalningstjänster med ansvar för processen. Har du dessutom ett brinnande intresse för teknik med stor förmåga att arbeta i gränslandet mellan IT och affär, då är du den vi söker!

Hos Santander Consumer Bank, jobbar du i en spännande miljö präglat av ett högt tempo. Du ges möjlighet till ett självständigt arbete i gemenskap med kompetenta och prestigelösa kollegor. Tjänsten ställer ett högt krav på ett stort intresse av kortutgivning, teknik och den senaste utvecklingen av betalningstjänster.

Tjänsten är placerad på Santander Consumer Banks kontor i mycket trevliga och lättillgängliga lokaler vid Solna strand.

Arbetsbeskrivning
I rollen som Process Owner Cards ansvarar du för samtliga processer kring kort och betalningstjänster. Ansvaret innebär att säkerhetsställa att produkter är effektiva, användarvänliga och håller hög kvalitet ut mot kund. Du jobbar i nära samarbete med marknad, försäljning, partners samt säkerhetsställer teknologiska förutsättningarna.

Kreditkortet är en produkt som just nu utvecklas både det följd av digitala lösningar och nya regelverk. Vi tror vi att du är en person med stor förmåga att tänka nytt med intresse för såväl systemmässiga förutsättningar som funktion med stor förmåga att driva projekt i gränslandet mellan IT och affärsverksamheten.

Du rapporterar till Product Manager Cards and Payments.

Kvalifikationer och egenskaper
- Civilekonomexamen eller motsvarande
- Tre till fem års relevant arbetslivserfarenhet med fokus på kreditkortsprodukter och/eller betalningstjänster
- Erfarenhet av processhantering utifrån ett kundperspektiv
- God samarbetsförmåga och erfarenhet av att jobba nära marknad och försäljning
- Stor förståelse, intresse och kunskap om system och teknik
Tjänsten passar dig som är driven och, strukturerad med ett stort intresse för kreditkortsprodukter och dess utveckling. Du har förmåga att på ett enkelt sätt kommunicera resultat samt föreslå lösningar i en föränderlig organisation.
Santander Consumer Bank befinner sig i en utvecklingsfas och präglas av en hög förändringstakt. Därför är det viktigt att du har ett starkt affärsmässigt tänk kombinerat med stort intresse för verksamheten. Som person ser vi gärna att du är lösningsorienterad, transparant, lätt att samarbeta med och har god självkännedom. Vi tror att du trivs med att arbeta självständigt men också inser vikten och potentialen av att samarbeta i gruppen.
Rätt kandidat är i början av sin karriär men med tidigare erfarenhet av kort-produkter!

Om företaget
I Sverige har Santander Consumer Bank 450 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort och delbetalning i butik. Santander i Sverige har 450 medarbetare med kontor i Stockholm.
Santander Consumer Bank är en del av Banco Santander, en av världens största finanskoncerner och den största banken i Eurozonen mätt i marknadsvärde. Santander har i dag 117 miljoner kunder, över 13 000 filialer och mer än 180 000 anställda. Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger.

Frågor och kontakt
I rekrytering samarbetar Santander Consumer Bank med Amendo Executive Search och för frågor kring denna rekrytering är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofia Bågstam på sofia.bagstam@amendo.se. Vi kommer att intervjua kandidater löpande.