Head of Customer Services till Stockholm Arlanda Airport

Rekryterare
Plats
Stockholms län, Uppsala län
Annonserat
den 20 december 2017
Stängs
den 15 januari 2018
Ref:
35923
Kontakta
Louise Harrysson
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Swedavia
Resandet ökar för varje år och för att ha tillräcklig kapacitet står nu Arlanda inför stora expansionsplaner. Vi söker dig som vill leda Arlandas största grupp i en förändringsresa och spela en nyckelroll i att flygplatsen ska nå sina mål gällande kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, miljö och ekonomi.

Dina arbetsuppgifter
Customer Services (Kundservice), som ingår i enheten Passenger Services har ett brett uppdrag - att planera och utföra de minutoperativa arbeten som krävs för att resenären snabbt, säkert och effektivt skall ta sig till och från flygplanen. Verksamheten erbjuder och ansvarar även för tjänster och service som ska öka kundvärdet och tillföra mervärden för resenären, flygbolag, flygplatsaktörer och hyresgäster.

Chefen för Customer Services kommer, genom 11 direktrapporterade ledare och drygt 250 medarbetare, att vara ansvarig för en av Arlandas största grupper. Du kommer se till att Passenger Services övergripande verksamhetsplan implementeras och genomförs och kommer få arbeta med frågor inom ledarskap, kundservice, arbetsmiljö och relationsbyggande kommunikation.

Din profil
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att leda genom andra ledare. Du har erfarenhet av att arbeta strategiskt i verksamheter med högt tempo och gärna med servicekaraktär.

Du har en högskoleutbildning, gärna inom något av följande områden: management, ekonomi, personal eller organisation. Utöver att leda personal är det meriterande om du har drivit projekt, arbetat med verksamhetsutveckling samt om du har förmågan att vara processorienterad för att kunna förbättra och utveckla verksamheten kontinuerligt.

Du är en trygg person som trivs med att vara synlig bland dina medarbetare. Du är en god kommunikatör och tycker om att möta medarbetare i deras vardag.

Vi erbjuder
På våra flygplatser möter vi hela världen. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, och ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling som hållbart företag.

På swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.

Anställning och kontakt
Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Stockholm Arlanda Airport.

Förtroendearbetstid gäller.

Har du frågor vänligen kontakta Louise Harrysson, Chefsrekryteringskonsult Experis, på 08-764 24 13.

Liknande jobb

Liknande jobb