Kundcenterchef, Tikkurila Sverige

Förfaller i dag

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 6 februari 2018
Stängs
den 20 februari 2018
Kontakta
Louise Junghahn
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Tikkurila har i över 150 år försett konsumenter och proffs med användarvänliga och miljömässigt hållbara lösningar för skydd och målning. Vi strävar efter att vara det ledande färgföretaget i Norden, Ryssland och Östeuropa. I Sverige, där vi är marknadsledande, har vi runt 300 medarbetare och en årlig omsättning på närmare två miljarder kronor. I vår portfölj finns omtyckta varumärken som Alcro, Beckers och Tikkurila. Tikkurila vill inspirera människor att sätta färg på tillvaron.
www.tikkurila.com

Erfaren och coachande Kundcenterchef sökes till Tikkurila Sverige
Har du mångårig erfarenhet från kund- och affärsnära chefsroll med fokus inom tele sales och rådgivning? Är du en chef med stort människointresse och med en mycket god förmåga att coacha och utveckla dina medarbetare?

Då kanske tjänsten som Kundcenterchef kan vara rätt för dig.

I rollen som Kundcenterchef kommer du att ta ansvar för utveckling och framdrift av verksamhet, organisation och medarbetare. Kundcenterteamet, som består av 17 seniora innesäljare, ansvarar för order- och fakturahantering samt rådgivning till B2B och B2C. Kanaler i fokus är telefon, mail, chat, facebook och kundforum. Strategin är att vara single-point of contact för kunders och slutkunders behov.

Kundcentret bidrar till att verksamheten styrs mot Tikkurila Sveriges Försäljnings uppsatta mål och man arbetar tillsammans för att nå målet att göra sina kunder till de mest nöjda i branschen.

Du rapporterar till Chef Infocenter och har direkt personalansvar för 17 medarbetare. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på Tikkurila Sveriges huvudkontor i Hammarby Sjöstad.

Huvudsakliga arbetsuppgifter;

  • Leda och utveckla kundcenters verksamhet med fokus på försäljning, order2invoice administration samt rådgivning
  • Coachning av medarbetare mot uppsatta mål
  • Ansvara för, leda och utveckla medarbetare
  • Lönesamtal och utvecklingssamtal
  • Ansvara för kostnadsuppföljning och budgetarbete inom ansvarsområdet
  • Sätta upp och agera på KPI:er
  • Identifiera, initiera och driva projekt i syfte att proaktivt arbeta med förbättringsåtgärder för gemensamma smarta och effektiva arbetsprocesser,  strukturer, rutiner, dokumentation och kvalitet på kundcenter
  • Upprätthålla och efterleva kvalitets- och miljöledningssystem
  • Säkerställa kompetensnivån på medarbetare

Din profil
Du har någon form av högre utbildning inom ekonomi, service och/eller försäljning. Du har minst 5-7 års erfarenhet från likvärdig kund- och affärsnära chefstjänst. Du har mångårig erfarenhet av att leda, coacha, utveckla och inspirera större medarbetargrupper, både på individ- och gruppnivå.

Självklart har du hög kunskap och erfarenhet inom sales support och mycket god förståelse för kundcykeln. Du är också väl förtrogen med hur ett väl fungerande samarbete med marknad och digitala kanaler genererar framgångsrika resultat.

Du har din erfarenhet från kommersiellt driven verksamhet och har erfarenhet och förståelse för ”2-stegs-kundperspektiv” och ”handlarperspektiv”.

Du har flera års erfarenhet som ledare och chef och är mycket trygg i ditt ledarskap. Du har en mycket god förmåga att coacha och utveckla dina medarbetare. Du är en närvarande chef som trivs med att vara mitt i verksamheten och arbeta tillsammans med dina medarbetare.

Du är affärs- och förändringsorienterad, administrativ, strukturerad och har förmågan att driva mot mål. Du besitter en hög kommunikativ och social förmåga.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Du har en hög IT-mognad och har erfarenhet från bland annat affärssystem och CRM-verktyg. Tikkurila Sverige arbetar bland annat i Microsoft Dynamics. Du har också mycket god erfarenhet av arbete i digitala kommunikationskanaler som chat, kundforum och sociala medier.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2018-02-20.
För att söka tjänsten klickar du på knappen ”Ansök” nedan.

Har du frågor kring tjänsten får du gärna kontakta rekryteringskonsult Louise Junghahn på Junghahn & Partners. Du når Louise på 0703-27 27 02 alternativt på louise@junghahn.se

Välkommen med din ansökan!

Mer om Junghahn & Partners – www.junghahn.se

Om Tikkurila Sverige
Denna roll finns inom Tikkurila Sverige, som är moderbolag för verksamheten i Skandinavien. I våra lokaler i Hammarby Sjöstad finns kundservice, marknad, HR, ekonomi, R&D samt den svenska försäljningsorganisationen. I Nykvarn har vi en modern produktionsanläggning som enbart tillverkar vattenburen färg.

Liknande jobb

Liknande jobb