Driven HR-Operations Specialist till Baxter International i Lund

Rekryterare
Baxter Medical
Plats
Lund
Annonserat
den 4 juli 2018
Stängs
den 18 augusti 2018
Kontakta
Anna Nilsson
Kategori
HR / Personal
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Driven HR-Operations Specialist till Baxter International i Lund
Every day, millions of patients and caregivers rely on Baxter's leading portfolio of critical care, nutrition, renal, hospital and surgical products. For more than 85 years, we've been operating at the critical intersection where innovations that save and sustain lives meet the healthcare providers that make it happen. With products, technologies and therapies available in more than 100 countries, Baxter's employees worldwide are now building upon the company's rich heritage of medical breakthroughs to advance the next generation of transformative healthcare innovations. To learn more, visit www.baxter.com and follow us on Twitter, LinkedIn and Facebook.

Är du driven, självgående och brinner för HR? Vill du arbeta på ett globalt medicintekniskt företag? Då kan detta vara tjänsten för dig. 

Rollen
Som HR Operations Specialist tillhör du avdelningen HR Operations som supportar de Nordiska länderna. Tillsammans med en kollega är du organisationens support till HR i Norden samt organisationens chefer och medarbetare i frågor som rör HR, främst gällande system och comp & ben relaterad administration såsom löner, förmåner och pensioner. 

En stor del av det dagliga arbetet sker i HR systemet Workday. I Workday är det cheferna som äger datan och HR Operations ansvarar för felsökning, uppdateringar vid större organisationsförändringar samt uppföljning. Tjänsten innebär också mycket rapportering (både internt men också till Mercer etc) och framtagande av statistik, till exempel personal-, lön- och frånvarostatistik. 

Dina kollegor på löneavdelningen ansvarar för de svenska lönerna men till övriga nordiska länder är hanteringen av lönerna outsourcade och du ansvarar för dessa processer. Det innebär att du är spindeln i nätet för lönehanteringen och kontakten med outsourcingbolagen i respektive nordiskt land och behjälplig med frågor som rör dessa löner.

Utöver ovanstående operativa arbete har du en viktig roll i den årliga lönerevisionen i form av att ta fram underlag, bl a inför förhandlingar samt även svara för alla beräkningar och kontrollera inrapporterade nya löner. Du kommer också att vara delaktig i olika projekt kopplade till HR och HR systemet och är en naturlig resurs för hela HR-funktionen. 

Du arbetar tätt tillsammans med din kollega på HR Operations och ni är backup till varandra vid frånvaro. Ni arbetar också i nära samarbete med era HR kollegor i Norden. En hel del kontakter med Baxter-medarbetare i andra delar av världen förekommer.

Vem vi söker
Vi söker dig som är utbildad inom HR eller motsvarande. Vi tror att du har arbetat i 1-3 år med liknande arbetsuppgifter. Du talar flytande engelska, har mycket goda kunskaper i Excel och har goda kunskaper av HR system. Utöver ett stort genuint intresse för HR och HR system har du också ett ekonomiskt intresse.

Du är serviceminded och trivs med att arbete i en supportfunktion. Du är driven, prestigelös och strukturerad. Du drivs av självständigt arbete och har gärna dina egna ansvarsområden, samtidigt som du är en lagspelare som också kan arbeta tillsammans med andra. Det är av stort vikt att du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö där det händer mycket hela tiden.

Övrigt
Tjänsten är på heltid med placering i Baxters lokaler i Lund. Du rapporterar till HR Operations Manager och ingår i ett team som består av två HR Operations Specialists och två Payroll Specialists.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Baxter med SJR. Urval och intervjuer sker löpande och vi rekommenderar dig därför att söka till tjänsten så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterare Anna Nilsson 0766-47 16 12.

Varmt Välkommen med din ansökan.