Service Delivery Manager till Kamstrup

Rekryterare
Kamstrup AB
Plats
Täby
Annonserat
den 6 juli 2018
Stängs
den 19 augusti 2018
Ref:
SE-13177
Kontakta
Anton Åhlander
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Kamstup är världsledande leverantör av intelligenta energi- och vattenmätarlösningar. Företaget levererar innovativa mätarlösningar till el, värme, kylning  till företag inom el-, energi- och undermätning. Kamstrup AB är den svenska delen av den internationella organisationen Kamstrup som ägs av det Danska oljebolaget OK och deras energi- och vattenmätare finns installerade i bostäder samt offentliga byggnader över hela världen.

Som ett av få företag inom mätbranschen erbjuder Kamstrup kompletta Multi-utility system baserade på ett brett produktutbud, med allt från mätare till dataanalys. Det breda sortimentet av produkter och tjänster gör att man kan möta alla behov inom området.

I Sverige är Kamstrup representerad av Kamstrup AB. Kamstrup AB servar primärt den svenska marknaden. Kamstrup har idag en ledande position på marknaden och målet är att stärka denna position ytterligare.

Tjänsten som Service Delivery Manager är en ny roll inom Kamstrup AB vilket betyder att du kommer in i ett spännande och utvecklande stadie där du har stor påverkan på tjänstens utformande.

Service Delivery Managerns primära roll är att se till att Kamstrup levererar det man utlovat i avtal med kunderna. I tjänsten ingår även att identifiera nya säljmöjligheter hos befintliga kunder samt deltagande i anbudsprocesser. Identifierade säljmöjligheter lämnas över till säljare inom Kamstrup.

Som Service Delivery Manager kommer du få vara en del av Product Management metering service-avdelningen på Kamstrup. Här arbetar du tillsammans med tre Product Managers samt två Service Delivery Managers.

Som Service Delivery Manager är dina huvudsakliga uppgifter att;

  • Säkerställa att Kamstrup AB levererar avtalade tjänster till kund.

  • Identifiera nya säljmöjligheter hos befintliga kunder.

  • Ge support till sälj och serviceorganisationen i samband med försäljningsuppdrag.

  • Delta i utvalda anbud på uppdrag av serviceavdelningen.

Dessutom ingår att;

  • Rapportera serviceprestationer och definierade KPI:er till kund.

  • Deltaga i driftmöten.

  • Driva initiativ till förbättringar av service mot kund.

Personliga egenskaper
Kamstrup söker dig som lockas av att ha löpande kontakter med kunder avseende de tjänster som avtalats samtidigt som du är intresserad av att analysera kundens situation och identifiera nya affärsmöjligheter. Du ska vara relationsskapande och ha vanan att knyta och utveckla kontakter med både kunder, medarbetare samt andra intressenter.

Kvalifikationer
För att axla denna tjänst bör du ha professionell erfarenhet från ingenjörsområdet, IT, företagsadministration eller liknade. Du bör även ha arbetat 3-5 år som Service Delivery Manager eller motsvarande inom energi-, IT- eller telekombranschen. Har du tidigare arbetat med anbud, projektledning eller drift av förbättringsprojekt så ses det som meriterande i denna process. För att klara av denna tjänst behöver du vara analytiskt lagd samt ha ett naturligt strukturerat arbetssätt.

Tjänsten kräver en utbildningsbakgrund med lägst gymnasiekompetens, har du en högskoleutbildning inom relevant område är det meriterande. Du skall kunna kommunicera flytande på svenska såväl som engelska i tal och skrift.  Kan du andra skandinaviska språk ses det som meriterande.

Välkommen med din ansökan!

Vänligen ansök via www.mercuriurval.se senast den 19 augusti, 2018. Vi hanterar ansökningarna löpande och finns att kontakta för eventuella frågor från den 6/8.

Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av Anton Åhlander, researcher på Mercuri Urval via anton.ahlander@mercuriurval.com, Tel 08-50645036 alternativt Hans Blecher, konsult på Mercuri Urval via hans.blecher@mercuriurval.com, Tel 0733427989.

Liknande jobb

Liknande jobb