Operations manager till Certex

1 dag kvar

Rekryterare
Certex
Plats
Stockholm (Stad)
Annonserat
den 13 december 2018
Stängs
den 25 januari 2019
Kontakta
Linda Stenfeldt
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Brinner du för effektiva flöden med kunden i centrum? Trivs du i en central roll med många kontaktytor? Är du bra på att leda och motivera andra? Vill du vara med och förändra en 100-årig historia? Då tror vi att du skulle passa perfekt som vår nya Operations Manager.

Om företaget
Certex Svenska AB är Sveriges ledande leverantör av helhetslösningar inom lyft, stållinor och service. Företaget är en del av Axel Johnsson International AB, som har ca 2700 anställda och en omsättning på 7 miljarder SEK. Genom sina produkter och tjänster hjälper Certex Svenska AB sina kunder att hitta den bästa lösningen för varje lyftrelaterat behov, där säkerhet är högsta prioritet och kvalitet alltid är i fokus. Kunderna återfinns inom bland annat industrin, i hamnar, på byggarbetsplatser och i gruvor. 

Certex Svenska AB omsätter ca 200 MSEK och har 75 anställda fördelade på tre försäljningskontor med produktion och ett ingenjörscenter. Huvudkontoret ligger i Täby norr om Stockholm.

Om tjänsten
I rollen som Operations Manager kommer du att vara ytterst ansvarig för utveckling och effektivitet i flöden mellan lager, produktion, inköp samt kundorderhantering. Vilket inkluderar koordination av våra tre lager. Du kommer att ha en direktrapporterande chef, som i sin tur har det operativa ansvaret för en enhet med sju anställda som arbetar med kundorderhantering och inköp.

Dina arbetsuppgifter och ditt ansvar kommer att vara:

  • Att driva processutveckling och ständiga förbättringar i balans till kundnöjdhet.
  • Produktflödesplanering, logistikförbättring, förhandlingar med leverantörer och rutinoptimering.
  • Leda i förändringsarbete.
  • Säkerställa och optimera marginaler.
  • Utveckling och kontroll av lagerstyrning.

Du kommer att ingå i ledningsgruppen och rapportera till VD. I rollen ingår nära samarbete med övriga chefer inom bolaget samt centrala inköpsfunktioner.

Lämplig bakgrund
Vi ser att du har erfarenhet av en roll där du har haft ansvar för personal, effektivisering och förbättring av arbetssätt och flöden.

Utöver detta ser vi att du har:

  • Erfarenhet av orderflöde, sälj, inköp, lagerstyrning.
  • Arbetat i liknande roll.
  • Erfarenhet av att leda personal i förändring.
  • Förståelse för processer.
  • Allmänt systemintresse.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du arbetat i en verksamhet inom produktion och tillverkning.

För att lyckas i tjänsten hos Certex tror vi att du är ansvarstagande, har en social förmåga och tar initiativ till förbättringar och utveckling. Du är kommunikativ och en bra ledare. Bolaget har varit verksamt i mer än 120 år och har god lönsamhet, vilket ger en god stabilitet. Det ställer dock också krav på att du är pedagogisk och har förståelse för att förändringar kan ta tid.
Resor förekommer i tjänsten.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Certex med SJR. Personlighetstest kommer utföras på slutkandidat/kandidater. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Linda Stenfeldt telnr: 076-6471633 eller ansvarig Researcher Madelene Hay telnr: 070-4715906.

 

Process
Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2019-01-25. Kreditprövning och personlighetstest utförs på slutkandidat/kandidater och kommer att vara en förutsättning för att vara aktuell för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Keywords: operations, order, process, utveckling, inköp, produktion, logistik, lager, implementation, förändringsarbete, flöde, manager, chef, ledare, supply chain

Liknande jobb

Liknande jobb