Chef Administrations- och utvecklingsstaben till Lidingö stad

Rekryterare
Plats
Lidingö (Kommun), Stockholm
Annonserat
den 16 december 2016
Stängs
den 16 januari 2017
Kontakta
Lovisa Jerdéus
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid
Verksamhetsområde
Offentlig sektor

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag. 

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå. 
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt. 

Arbetsplatsbeskrivning
Omsorgs-och socialförvaltningens uppdrag är bland annat att möjliggöra och utföra de beslut som fattas av omsorgs- och socialnämnden. Förvaltningen ska bedriva en effektiv och rättssäker socialtjänst utifrån lagstiftningen och med individens behov och resurser i fokus. Förvaltningen erbjuder stöd till lidingöbor i livets alla skeenden och omfattar verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, nyanlända, arbetsmarknad, socialpsykiatri, funktionsnedsättning, och äldre.

Vi arbetar utifrån Lidingö stads värdegrund Vilja och Våga.

Administrations- och utvecklingsstaben har i samarbete med ekonomistaben och de övriga verksamhetsområdena inom förvaltningen både ett stödjande och styrande uppdrag gentemot förvaltningens verksamhetsområden.
Till staben söker vi nu en chef.

Arbetsbeskrivning
Uppdraget innebär huvudsakligen att med personal- och budgetansvar leda, planera och utveckla arbetet för Administrations- och utvecklingsstaben samt agera chef för dess medarbetare. Du deltar i förvaltningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till förvaltningschefen, samt svarar till Omsorgs- och socialnämnden. I samverkan med centrala funktioner, stadsledningskontoret och upphandlingsenheten arbetar du förvaltningsövergripande med strategiska kvalitets- och utvecklingsfrågor samt styrning- lednings- och planeringsfrågor. Övriga arbetsuppgifter som ingår i uppdraget är att ta fram svar på remisser och motioner, samordning av projekt, digitalisering, arkiv, registratur och avtalsuppföljningar samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter som ingår i administrations- och utvecklingsstabens uppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk examen från högskola eller universitet. Du har tidigare arbetat i en liknande position och har god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har god kännedom om den kommunala beslutsprocessen och har ett intresse av sociala frågor.  
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tillsättandet av denna befattning. För att trivas och lyckas i uppdraget är du trygg och mogen i rollen som ledare, en god kommunikatör och besitter god samarbetsförmåga. Vidare har du ett öga för att se helheter och strukturer samt att få samman komplexa sammanhang.

Välkommen med din ansökan
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Välkommen att visa intresse snarast, dock senast den 16 januari, genom att registrera CV och ett personligt brev via www.boardtalk.se. Vid eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig konsult Lovisa Jerdéus, telefon 070-790 01 17 eller researcher Frida Carlsson, telefon 070-790 29 30.