Sveriges Annonsörer söker Ekonomichef

Plats
Stockholm
Annonserat
den 11 januari 2017
Stängs
den 27 januari 2017
Kontakta
Louise Junghahn
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Nu när vår nuvarande Ekonomichef går vidare mot nya utmaningar söker vi dig som vill ta ansvar för ekonomi, administration och personal hos oss. Vi söker dig som vill bidra till att vår ekonomifunktion fungerar på ett produktivt och effektivt sätt. Du kommer till en mindre organisation med 20 medarbetare där vi alla har tydliga mål och ansvarsområden.

Tjänsten
Tillsammans med din kollega på ekonomiavdelningen kommer du att ansvara för vanligt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning. Du ansvarar också för övergripande personalfrågor och säkerställer bland annat att organisationen är uppdaterad på gällande lagar och följer kollektivavtal. Du har kontakt med våra externa partners när det till exempel handlar om pensionsavtal och andra avtal som berör organisationens medarbetare.

Tonvikten i tjänsten ligger dock i ekonomifunktionen, varför det är viktigt att du kan ta ett självständigt övergripande ansvar för organisationens ekonomi. Du kommer bland annat att ansvara för löpande redovisning, fakturering, lönehantering samt upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut. Inför styrelsen förväntas att du presenterar den ekonomiska ställningen. Du har också kontakter med revisorer och bank och upprättar inkomstdeklaration.

Du har personalansvar för en medarbetare och rapporterar till VD, samt ingår i företagets ledningsgrupp.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad i Stockholms city på Sveriges Annonsörers kontor på Klara Östra Kyrkogata.

Profil
Du har en högre utbildning inom ekonomi, samt minst tre års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Meriterande är om du har intresse för finansiella frågor, samt om du har erfarenhet från en intresseorganisation. Självklart tycker vi också att det är ett stort plus om du är intresserad av och kanske har erfarenhet av marknadsföring och kommunikation.

Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och har inga problem med att hålla presentationer.

Du har en hög IT-mognad och behärskar, utöver Office-paketet, något fakturerings- och ekonomisystem (Sveriges Annonsörer arbetar i Hogia). Har du dessutom erfarenhet och kunskap om något CRM-system ser vi det som meriterande.

För att trivas och lyckas i rollen är du noggrann, strukturerad och samvetsgrann. Du är trygg i din kompetens och kan arbeta både självständigt och i team. Din samarbetsförmåga är riktigt god och du trivs i den lilla organisationen med de stora kontaktytorna. Du kommer till ett glatt gäng och en företagskultur som präglas av dedikerade medarbetare i en lättsam och informell miljö.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2017-01-27.

För att söka tjänsten klickar du på knappen ”Ansök” nedan.

Har du frågor kring tjänsten får du gärna kontakta rekryteringskonsult Louise Junghahn på Junghahn & Partners. Du når Louise på 0703-27 27 02 alternativt på louise@junghahn.se.

Läs mer om Junghahn & Partners – www.junghahn.se

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Sveriges Annonsörer är intresseorganisationen för landets annonsörer. Vi bildades redan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation med närmare 600 medlemsföretag.

Dessa företag står för mer än häften av de samlade investeringarna i reklam och media på den svenska marknaden. Bland medlemmarna hittar vi merparten av de största varumärkena som till exempel BMW, Coca Cola, H&M, Ikea, McDonald’s, Swedbank, Telia och Volvo.

Vi bidrar på olika sätt med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media samt att inspirera dem till att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken.

Läs mer om Sveriges Annonsörer på www.annons.se