Administratör/Back Office-specialist sökes till Ambrosia Asset Management

Rekryterare
Plats
Stockholm (Kommun) (SE)
Annonserat
den 11 januari 2017
Stängs
den 10 februari 2017
Kontakta
Jonas Andersson  
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Ambrosia bedriver långsiktig tillgångsförvaltning och är en av Finansinspektionen godkänd AIF-förvaltare. Fonden investerar i olika tillgångsklasser såsom räntor, aktier och valutor. Förvaltningsvolymen uppgick vid utgången av 2016 till 2 230 Mkr. Efter ett framgångsrikt första verksamhetsår söker vi nu förstärkning till administrationen.

Vi söker en person som har erfarenhet av backoffice-arbete i hedgefondmiljö eller liknande samt gärna också har en varierad erfarenhet av administrativa rutiner inom fondadministration. Du har universitetsutbildning och god datorvana där programmeringserfarenhet är meriterande men inte ett krav. Sinne för siffror och noggrannhet är väsentliga egenskaper för att kunna utföra ett gott arbete.

Delar av vår administration utförs av externa leverantörer vilket gör att samarbete med dessa är ett dagligt inslag i arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

  • Samarbeta med vår externa fondadministratör för att tillse att avveckling av såväl börshandlade- som OTC-transaktioner sker i god ordning
  • Säkerställa att fondernas positioner är korrekt representerade i bolagets front-office system
  • Avstämning av konton, innehav och transaktioner
  • Utföra kontroller av värdering av finansiella instrument
  • Administration av fondandelsägarregister tillsammans med vår fondadministratör
  • Likviditetshantering

Erfarenheter som utöver beskrivningen ovan också är meriterande:

  • Rapportering till Finansinspektionen (exempelvis AIF-rapporter)
  • Erfarenhet av Secura-Fund och Bloomberg AIM
  • Finansiell rapportering och fastställande av års- och halvårsrapporter
  • Rutiner kring KYC- och AML-kontroller av andelsägare
  • Praktisk erfarenhet av portföljfinansiering (särskilt repoaktiviteter)

Utöver de dagliga administrativa rutinerna kommer du kontinuerligt vara aktiv i utvecklingsprojekt för att göra våra rutiner och system säkrare och effektivare.

Vi är ett litet bolag vilket innebär att dina arbetsuppgifter kommer variera och spänna över ett ganska brett område. Vi kommer självklart ge dig handledning men det är också viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt och att du är nyfiken på nya uppgifter och arbetssätt.

Närmare upplysningar lämnas av
Jonas Andersson                  08-124 444 94
Ante Nilsson                          08-124 444 91

Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.

Ambrosia Asset Management
Box 3231
103 64 Stockholm

www.ambrosiafonder.se  
info@ambrosiafonder.se
+46 (8) 124 444 90