HR-Chef till Atlas Copco i Tierp

Rekryterare
Plats
Tierp
Annonserat
den 11 januari 2017
Stängs
den 7 februari 2017
Kontakta
Fredrika Schartau
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Atlas Copco annonsbild
Atlas Copcos verksamhet i Tierp är den största produktionsenheten inom affärsområdet Industrial Technique Business Area och här arbetar cirka 500 personer.

Om uppdraget
Som HR-chef kommer du att vara ansvarig för alla processer, från anställning till pension, för att säkerställa att vi följer både våra interna processer ”The Way We Do Things” och lagstiftningen. Vi vill att du föregår med gott exempel genom att vara en ambassadör för Atlas Copcos kultur och värderingar – Engagemang, Samverkan och Innovation.

Du ingår i ledningsgruppen för Tierp och rapporterar till Fabrikschefen för Tierp Works. I rollen ingår att coacha och stötta chefer i ledarskapsfrågor, kompetensutveckling, arbetsmiljö, arbetsrätt, ersättning och förmåner, förändringsarbete samt utveckling av interna talanger.

Vidare kommer du att ha ett nära samarbete med HR-chefer i Stockholm och Ungern samt goda möjligheter att delta i globala projekt inom affärsområdet Industrial Technique Business Area, till exempel globala utvecklingsprogram.

En annan huvudsaklig uppgift blir att arbeta för vår fortsatta tillväxt genom att se till att våra anställda är motiverade. Detta sker genom vårt arbete med prestations- och kompetensutveckling. Vi vill också att du säkerställer ett fortsatt gott samarbete med fackföreningarna.

Tillsammans med ditt HR-team, som för närvarande består av tre HR-specialister och en receptionist/HR-assistent kommer du att  leda Tierp Works i den spännande digitaliseringen som Atlas Copco genomgår just nu och som kommer att ge möjlighet att förbättra processer och öka möjligheten för analys och proaktivt arbete.

I rollen ingår många spännande utmaningar och du kommer att ha stor möjlighet att påverka sättet att arbeta.

Vem är du?
Du har flera års erfarenhet av att arbeta som en HR-chef, gärna i producerande verksamhet, med både tjänstemän och kollektivanställda. För att lyckas i uppdraget behövs goda kunskaper i arbetsrätt och flytande engelska och svenska.

Vi önskar att du har en högskoleutbildning inom HR, ekonomi eller liknande.

Som person vill vi att du har stor personlig integritet och en stark drivkraft att utveckla både människor och processer.

För att trivas och lyckas behövs en positiv attityd och att du trivs med att utmana både dig själv och kollegorna omkring dig. Vidare är du serviceinriktad och har lätt för att skapa och bibehålla dina interna och externa nätverk samt har förmågan att både motivera och påverka andra.

Intresserad?
Varmt välkommen att kontakta Fredrika Schartau, 070-510 71 30, eller Cecilia Nässlander, 073-661 09 04, för mer information om tjänsten.

Sista ansökningsdag är den 7 februari 2017 men urval och intervjuer kommer att ske löpande så sök gärna tjänsten redan idag.

Om företaget
Atlas Copco är en världsledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar. Gruppen erbjuder kunder innovativa kompressorer, vakuumlösningar och luftbehandlingssystem, anläggnings- och gruvutrustning, industriverktyg och monteringssystem. Atlas Copco utvecklar produkter och service med fokus på produktivitet, energieffektivitet, säkerhet och ergonomi. Företaget grundades 1873, har huvudkontor i Stockholm och kunder i fler än 180 länder. Under 2015 hade Atlas Copco en omsättning på 102 miljarder kronor och fler än 43 000 anställda. Mer information finns på www.atlascopcogroup.com.

Atlas Copcos affärsområde Industriteknik erbjuder industriverktyg, monteringssystem, produkter för kvalitetssäkring, mjukvaror och service genom ett globalt nätverk. Affärsområdet bedriver utveckling för hållbar produktivitet för kunder inom fordons- och verkstadsindustrierna, underhåll och fordonsservice. De viktigaste enheterna för produktutveckling och tillverkning ligger i Sverige, Tyskland, USA, Storbritannien, Frankrike, Japan och Ungern.