Preem söker ansvarig för ledarutveckling

Rekryterare
Plats
Stockholm, Göteborg eller Lysekil
Annonserat
den 23 januari 2017
Stängs
den 22 februari 2017
Kontakta
Susanna Hörler
Anställningsform
Vikariat
Arbetstid
Heltid

Till vår uppdragsgivare Preem söker vi nu efter en person som ska ansvara och samordna all ledarutveckling, utbildning och kompetensutveckling för Preems chefer. Rollen tillhör Talent managementgruppen och du rapporterar till chefen för denna grupp.

Tjänsten är ett vikariat fram till augusti 2018 med eventuell chans till tillsvidareanställning. Tjänsten kan vara placerad på Preems kontor i Stockholm, Göteborg eller Lysekil.

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt.

Arbetsuppgifter och tjänsten
Din främsta uppgift i rollen är att utarbeta, implementera och utveckla en ledarskapsstrategi för Preem. En viktig uppgift kommer att vara att arbeta långsiktigt och strategiskt med ledarskapet för att bidra och nå högt uppsatt mål för organisationen i sin helhet.

Rollen som ansvarig för ledarutveckling på Preem tillhör Talent managementgruppen, en av tre grupper inom Preems HR avdelning. Du rapporterar till chefen för Talentmanagement gruppen.

Vidare ingår:   

  • Ansvara för och samordna all ledarutveckling i Preem
  • Ansvarig för utvecklingen av Preems årliga HR-processer
  • Utveckla Preems ledarskapskultur för att skapa goda förutsättningar att nå strategiskt uppsatta mål
  • Samordna och arrangera Preems ledardagar
  • Delta i arbetet med Preems introduktionsdagar
  • Arbeta med konceptutveckling så som t ex av coachning och mentorskap
  • Genomföra föredrag och utbildningar i organisationen och på ledningsgruppsnivå
  • Arbeta nära HR-business partners för att få en bättre förståelse för verksamheten
  • Delaktig i utvärdering av leverantörer och externa samarbetspartners

Erfarenhet, utbildning och person
Vi ser att du har arbetat i 5–10 år med ledarutveckling och kompetensutveckling inom en organisation eller som konsult. Kanske arbetar du idag som HR-business partner, HR-chef eller som konsult med fokus på ledarskapsutveckling. Är du certifierad i GDQ, Insight eller liknande metoder är det meriterande.  

Du har en eftergymnasial utbildning inom HR, pedagogik, organisation & ledarskap eller likande, alternativt har du motsvarade relevant arbetslivserfarenhet. Du kommunicerar väl på såväl svenska som engelska då båda språken krävs i det dagliga arbetet.

I detta urval kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. För att trivas i rollen har du en coachande approach och värderar samarbete högt. Du är självständig och drivande men har samtidigt förmågan att lyssna och skapa goda relationer. Du drar dig inte för att hålla i muntliga framföranden och har en pedagogisk framtoning i ditt arbete.

Låter det intressant? Kontakta oss!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Preem med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "Ansök"-knappen här nedan. Vid frågor vänligen kontakta Susanna Hörler på 08-120 50 420. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!