Fastighetschef till Ekerö kommun

Rekryterare
Plats
Ekerö
Annonserat
den 8 februari 2017
Stängs
den 12 mars 2017
Kontakta
Annika Lundin
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

I takt med att Ekerö kommun växer söker Fastighetskontoret en Fastighetschef som vill ansvara för att utveckla organisation och medarbetare. 

Arbetsplatsen
Fastighetskontoret inom Ekerö kommun har som uppgift att förvalta, bygga och utveckla kommunens verksamhetslokaler såsom förskolor, skolor, omsorgslokaler och boenden samt lokaler och anläggningar för idrott och kultur. Totalt förvaltar Fastighetskontoret ca 120 000 m2 lokaler i ca 200 byggnader spridda över hela Ekerö. Fastighetskontoret består idag av 9 personer, och sitter samlokaliserade med kommunens allmännyttiga bostadsbolag AB Ekerö Bostäder.

Fastighetskontoret har målsättningen att öka kundnytta och nöjdhet. Det innebär att fokus ligger på kundkontakter, kvaliteten och servicenivån för den dagliga förvaltningen, energieffektivisering, underhåll samt projektstyrning för om- och nybyggnader. Under 2017 planeras det för att två helt nya skolor ska byggas. 

Tjänsten
Fastighetschefen arbetar med att leda och utveckla förvaltningsorganisationen på Fastighetskontoret och ansvarar för kommunens totala fastighetsbestånd. Uppdraget innefattar också att vara med i uppbyggandet av en ny organisation samt att sätta strukturer och ta fram rutiner mm. Personalansvar ingår i tjänsten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Budget och resultatansvar
  • Ledning, styrning och uppföljning av medarbetare
  • Förvaltning av fastigheter som kommunen äger eller förhyr
  • Utveckling av verksamhetsprocesser, metoder och kvalitetsarbete
  • Kontakt med hyresgäster
  • Ny- och ombyggnadsprojekt
  • Medverka på entreprenadmöten
  • Kontakt med driftentreprenader
  • Delta på ledningsmöten
  • LOU, beställarrepresentant
  • Arbetsmiljöansvar

Bakgrund
Relevant högskoleutbildning och minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har tidigare erfarenhet av ledarskap och personalansvar. För att lyckas i rollen har du en god beställarkompetens och goda kunskaper i hyresjuridik. Vi ser gärna att du har intresse för utvecklings och förbättringsfrågor samt förståelse för en politiskt styrd organisation. Har du erfarenhet av kommunala verksamheter samt av att leda byggprojekt ser vi det som meriterande. B körkort är ett krav. 

Personliga egenskaper
Du har goda ledaregenskaper och trivs i en roll där du får möjlighet att stötta och utveckla medarbetare. Som person är du relationsskapande och har lätt för att komma överens med personer på olika nivåer. I din roll har du många olika kontaktytor och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga och en hög servicekänsla. Du är affärsmässig och har en god ekonomisk förståelse och erfarenhet av budget och resultatansvar. B körkort är ett krav. 

Du erbjuds
Du erbjuds en bred roll med stort eget ansvar i en växande kommun med möjligheten att bygga upp en helt ny organisation och att forma din roll. Du kommer att utgå från nybyggda och fräscha kontorslokaler på Bryggarvägen 110.

För mer information och ansökan
Du söker genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Vi behandlar ansökningar löpande så sök snarast, dock senast på söndag den 12 mars. Ansökningar behandlas konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Lundin på: 070-946 4913 eller annika.lundin@realcompetence.se

EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när ”Förbifart Stockholm” är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att ”ständigt göra allt lite bättre”. Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!