Länsförsäkringar AB söker Chef Digitala Kundmötesprocesser

Plats
Stockholm
Annonserat
den 13 februari 2017
Stängs
den 12 mars 2017
Kontakta
Christina Singelman
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Kund- och kanalstöd är en enhet inom Länsförsäkringar AB vars uppgift är att samla ansvaret för våra kundmötesplatser och stärka kundperspektivet. Chef för Personliga kundmöten deltar i enhetens ledningsgrupp där du, tillsammans med dina chefskollegor, delar ansvaret för kundupplevelsen i hela kundresan. Var med och bidra till länsförsäkringsbolagens förutsättningar att leverera marknadens bästa och mest uppskattade kundmöten.

Om jobbet
Som chef för avdelningen Personliga kundmöten ansvarar du för att utveckla länsförsäkringsbolagens kundmöten till kundupplevelser som överträffar kundens förväntan. Med personliga kundmöten avses alla de kundmöten där kunderna inte utför självservice i våra digitala kundmötesplatser. Det innebär att du ansvarar för effektivisering och digitalisering av interna processer och arbetssätt i kundmötet. Det kan handla om etablering av contact center-plattform för sömlösa kundmöten, utveckling av effektiva systemlösningar och arbetssätt för medarbetare i kundmötet. I uppdraget ligger även ansvaret för implementering av förändrade arbetssätt hos de 23 länsförsäkringsbolagen, som exempel driver och stödjer du länsförsäkringsbolagen i det förändringsarbete som den digitala transformationen innebär. I rollen är du med och utvecklar strategier och målbilder, lägger utvecklingsplaner och realiserar. Du bevakar aktivt omvärlden avseende kundbeteende, konkurrenter och samhällstrender. Avdelningen består idag av cirka tio medarbetare men i ditt uppdrag ska du utveckla avdelningen och rekrytera de roller och kompetenser som krävs för uppdragets utveckling.

Vem är du?
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av omfattande förändringsarbeten i stora organisationer. Du har mycket god förståelse för vad den digitala transformationen betyder för företag och har insikt om vad som krävs för att bedriva förändringsresan. Du har många års erfarenhet av att arbeta kundcentrerat och förstår vad som krävs för att lyckas. Du har även mångårig erfarenhet av arbete med metoder för processförbättring med dokumenterat gott resultat. Du har lång erfarenhet av ledarskap och drivs av att motivera medarbetare och få team att prestera och utvecklas till att bli självlärande och självorganiserande. Du har god kunskap om samband mellan verksamhet och IT samt hur teknik kan omsättas till kund- och affärslösningar. Som person är du kund- och affärsdriven med en god förmåga att tänka konceptuellt och ta dig från strategi till genomförande. Att arbeta i högt tempo med många parallella aktiviteter där förutsättningar kan förändras på vägen är något du trivs med. Du är en nyfiken, hungrig och leveransorienterad lagspelare.

Om oss
Länsförsäkringar erbjuder genom 23 lokala länsförsäkringsbolag en helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Bolagen äger gemensamt Länsförsäkringar AB med lokaler på Gärdet i Stockholm. Länsförsäkringar AB med dotterbolag har länsförsäkringsbolagens uppdrag att driva gemensamma affärer inom bank och försäkring, utvecklingsarbete och sköta service på områden som ger skalfördelar och effektivitet - allt för att skapa förutsättningar för länsförsäkringsbolagen att bli framgångsrika på sina respektive marknader.

Information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar Stockholm med Ogunsen Executive Search. Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till Christina Singelman, Researcher 073 421 79 87 eller Hendrik Dahlgren, Seniorkonsult 070 471 59 03.

Om företaget
Länsförsäkringar är inte ett företag, utan flera. Runt om i landet finns 23 självständiga och kundägda länsförsäkringsbolag som tillsammans äger Länsförsäkringar AB med dotterbolag. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte är riktigt som alla andra.

Läs mer om Länsförsäkringar AB med dotterbolag
 http://www.lansforsakringar.se/om-oss/om-lansforsakringsgruppen/lansforsakringar-ab/