Optimera söker Sales Controller

Plats
Malmö
Annonserat
den 16 februari 2017
Stängs
den 10 mars 2017
Kontakta
Sebastian Anderson
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Är du en affärsmässig Sales Controller som drivs av och trivs med att arbeta nära och utveckla verksamheten? Optimera Svenska AB är inne i en stark tillväxtsfas och för att möta det ökade behovet av analys, stöd och styrning sökes en Sales Controller. Det är en roll med många kontaktytor och möjligheter till påverkan.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

  • Prissättningsstrategier och –struktur
  • Driva projekt, centralt som lokalt
  • Aktivt arbeta med förbättringsprocesser, analys, förslags-/åtgärdsplan och uppföljning
  • Uppföljning och analys försäljning, marginal och omkostnader
  • Bistå vid framtagandet av budget och prognoser

För att kunna utföra ditt arbete på bästa sätt och för att skapa hållbara och långsiktiga relationer ingår ett visst mått av resor i tjänsten.

Lämplig bakgrund
Vi tror att du är civilekonom eller motsvarande med 3-5 års relevant erfarenhet i liknande roller inom marknad och sälj. Du har en god erfarenhet av och intresse för databashantering och Excel.

Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Du är en person som med engagemang, integritet och pondus tar dig fram i organisationen för att inhämta viktiga fakta i syfte att kunna utföra ditt arbete på ett effektivt sätt och för att kunna ta strategiska beslut för verksamhetens vidare utveckling. Du har hög analytisk förmåga och en god balans mellan fokus på detaljer och helhet. Då dina många kontaktytor är viktiga för dig i ditt arbete är din kommunikativa förmåga central – att du på ett smidigt och tilltalande sätt går hem inom alla delar av organisationen.

Optimeras värdeord är personligt – tryggt – enkelt. Optimera är en jordnära och pragmatisk organisation och det är viktigt att du matchar in i en sådan kultur. Här gäller det att kavla upp ärmarna och tycka det är kul att vara med på tåget och bidra till önskade och gemensamt uppsatta mål!

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Optimera med SJR in Scandinavia. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du ansöker snarast. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Anderson på 040-66 55 102. Vi behandlar din ansökan konfidentiellt.

Om företaget
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 45 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 800 anställda och omsätter drygt 3 miljarder SEK. Optimera finns även i Danmark, Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint Gobain omsätter ca 43 miljarder Euro och har mer än 180 000 anställda i 64 länder.