Process Controller till Tyréns ekonomiavdelning

3 dagar kvar

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 28 februari 2017
Stängs
den 29 mars 2017
Kontakta
Lou Sjöholm Mineur
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Tyréns ekonomiavdelning är i en utvecklingsfas och med anledning av det söker vi nu en Process Controller. I rollen agerar du processägare för ekonomiprocesser och outsourcade tjänster i Tyréns AB. Som Process Controller har du regelbunden kontakt med samtliga regioner inom Tyréns och du blir viktig i arbetet att driva utvecklingen och genomföra kontinuerliga förbättringar av rutiner och processer inom ansvarsområdet. Du kommer att ingå i en grupp om 4 personer och rapporterar till ekonomichefen. Tyréns sitter i moderna lokaler vid Slussen i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter som Process Controller
* Ansvar för ekonomirelaterade processer inom Tyréns
* Ansvar för samarbete och kravställande mot outsourcingpartners
* Driva standard och ”best practice” för uppdragsstyrning och administration
* Ansvar för kund- och leverantörsreskontraflöde och därtill kopplade KPI:er
* Ansvar för kundfaktureringsprocessen
* Nära samarbete med strategisk inköpsansvarig och business control inom Tyréns AB
* Fungera som kompetenscenter/kompetenssamordnare
* Leda/delta i olika ekonomirelaterade projekt

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har relevant ekonomisk utbildning i kombination med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.  Du känner dig trygg i redovisningen och är väl insatt i dess flöden och processer. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från controlling, shared service eller erfarenhet från en konsultbaserad roll. Rollen kräver goda systemkunskaper samt goda kunskaper i Excel. Du är flytande i svenska i såväl tal som skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du affärsmässig, resultat- och lösningsorienterad, självständig samt van att agera kravställare mot olika parter. Du är en ”Do:er” och  har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du är dessutom van att arbeta mot flera kontaktytor såväl internt som externt. Vidare är du initiativrik och drivs av att effektivisera och förbättra arbetssätt. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom Tyréns.

Om Tyréns
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 1 600 medarbetare och verksamhet i Sverige, Danmark, England och Estland. Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor. Vill du vara med och skapa bättre samhällen? Vi är nyfikna på dig. Vi finns på ett 30-tal kontor runt om i landet och söker kollegor i flera städer. Och du, 2015 blev Tyréns utsedd till Sveriges 6:e bästa arbetsplats enligt Great Place to Work.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Tyréns med SJR. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig ansöka snarast. Du söker tjänster via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Lou Sjöholm Mineur 0766-47 16 17. Välkommen med din ansökan!