Affärsdriven Applikationskonsult till Bluegarden

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 22 mars 2017
Stängs
den 21 april 2017
Kontakta
Sophie Karlsson
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Arbetsuppgifter och tjänsten
Till Bluegarden söker vi nu dig som vill ha nya utmaningar och som gillar att genomföra och driva olika typer av projekt inom HR-området. Du trivs i konsultrollen och vill arbeta i en miljö där egna initiativ och idéer uppskattas och uppmuntras. Är du kundfokuserad och motiveras av att nå uppsatta mål samtidigt som du kontinuerligt driver förbättringar som leder till ökad effektivitet och kvalitet? Då kan du vara den vi söker.

Som Applikationskonsult på Bluegarden kommer du att arbeta med att implementera, anpassa, förvalta och utbilda i deras produkt HR-plus. Systemet är en marknadsledande komplett lösning för HR och lön. De bedriver sina projekt med en väl inarbetad projektmodell, vilken ger stöd i införandeprocessen genom de olika faserna: förstudie, genomförande, driftsättning samt överlämning till förvaltning. Arbetet bedrivs till stor del på plats hos kunden vilket medför att arbetet sker i nära samarbete med kravställare och användare.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Att leda och fördela arbetat på ett strukturerat sätt.
• Parametersättning, implementation och driftsättning av HR-plus
• Genomföra workshops och utbilda våra kunder i systemet
• Utforma kundanpassade lösningar tillsammans med kund
• Dokumentera kundens systemuppsättningar
• Genomföra felsökning hos kund
• Medverka till merförsäljning

Som Applikationskonsult för Bluegarden kommer du att tillhöra ett framgångsrikt bolag med engagerade och professionella medarbetare där det är högt i tak och där man arbetar efter tydliga målbilder. Du förväntas sprida energi bland dina medarbetare, vårda befintliga kundrelationer och bidra till det strategiska och operationella utvecklingsarbetet.

Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig som har ett stort systemintresse och några års erfarenhet från likvärdig roll. Du har praktisk erfarenhet av lönearbete och en god förståelse för löneprocessen, IT-applikationer samt implementation och integration av system. Har du erfarenhet av HR plus eller andra HR- eller lönesystem som avancerad användare eller systemförvaltare är det starkt meriterande. Du är van att delta i och/eller leda projekt och har erfarenhet av process- och förändringsarbete. Vi ser gärna att du har bakgrund från liknande konsultverksamhet, inom IT eller på annat sätt skaffat dig erfarenhet av att implementera ERP-system, så som Oracle, SAP, Workday eller Agresso.

För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är serviceinriktad, initiativrik, affärsmässig och målinriktad. Du har lätt för att skapa och behålla goda relationer både med kunder och med kollegor. Vidare är du kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska. Du gillar utmaningar och har en förmåga att se och förstå helhetslösningar utifrån kundens perspektiv.

Låter det intressant? Kontakta oss!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Bluegarden med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten via www.levelrecruitment.se och klicka på ”Lediga jobb”. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Sophie Karlsson på 08-120 50 423. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Om Bluegarden
Bluegarden är marknadsledande system- och tjänsteleverantör inom området Human Resources och Lön. Vi erbjuder helhetslösningar som förenklar och effektiviserar administrationen samt skapar affärsvärde för kunden genom överblick och tillgänglighet till relevant HR-information och HR-verktyg. Bluegarden utvecklar, marknadsför, installerar, underhåller och ger kundservice runt de egna produkterna HR-plus och Medvind. Vi levererar även outsourcing av Löne- och HR-administration. Bluegarden är en koncern med egen verksamhet i Sverige, Norge och Danmark. Varje månad får 2,3 miljoner skandinaver sin lön via Bluegardens lösningar. Koncernen har c:a 600 anställda och i Sverige arbetar 150 personer. Merparten av vår verksamhet i Sverige finns i Malmö, Växjö och Stockholm. Hos oss kan du arbeta med allt från systemutveckling, försäljning, implementering, utbildning, drift och support.

Level Recruitment är ett heltäckande specialistrekryteringsföretag inom rekrytering med search samt headhunting med fokus på centrala befattningar inom svenskt näringsliv men med uppdragsgivare över hela Norden. Inom ramen för våra olika specialistområden strävar vi efter att alltid vara tidseffektiva och leverera bästa möjliga kvalitet. Vårt mål är din framtid!
För mer info kring våra olika tjänster och affärsområden är du välkommen att besöka vår hemsida www.levelrecruitment.se.

Kontaktperson:
Sophie Karlsson
08-120 50 423

Tjänstens omfattning:  Heltid

Anställningsform:  Tillsvidareanställning

Placeringsort:  Stockholm