Löneadministratör till Helsingborgshem

Rekryterare
Plats
Helsingborg
Annonserat
den 23 mars 2017
Stängs
den 21 april 2017
Kontakta
Magnus Mellborg
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Vill du arbeta med löner på ett modernt bostadsföretag? Helsingborgshem söker nu en löneadministratör till huvudkontoret i Helsingborg. Som löneadministratör kommer du att ingå i HR-avdelningen och rapportera till HR-chef.

Dina ansvarsområden kommer bland annat att vara att arbeta med och för en kvalitetssäkrad lönehantering och personaladministration. Arbetet på avdelningen karaktäriseras av ett kontinuerligt förbättringsarbete och utveckling av arbetet med löneprocessen. I ditt ansvarsområde ingår också att fungera som ett chefsstöd i avtals- och lönefrågor samt vara delaktig i olika HR/löneprojekt för avdelningen och bolaget. I din roll kommer du att arbeta i ett nära samarbete med befintlig kollega inom löneadministration och övriga kollegor på HR-avdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Lönekörning (både kollektivanställda och tjänstemän)
  • Skriva och scanna anställningsavtal
  • Avstämning av tidrapportering och reseräkning
  • Lägga upp ny personal i Agda och arkivering
  • Kontakt med Försäkringskassan, AFA, Alecta angående sjukskrivna
  • Hantering av tjänstlediga och föräldralediga (avvikelseregistrering)
  • Kontera och leveransgodkänna fakturor
  • Stöd till organisationen gällande arbetsskador
  • Avtalsstöd till chefer
  • Klassigokoder och koppling till utbildningsadministrationen
  • Lönekartläggning

Lämplig bakgrund
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom lön eller ekonomi från yrkeshögskola, högskola eller motsvarande samt ca 3-5 års arbetserfarenhet från arbete med lönehantering. Du har i detta arbete självständigt drivit lönearbetet och fullföljt ett antal cykler med lönekörningar, årsskifte, semesterår etc. Du har också erfarenhet av lönekartläggningsarbete och en god system- och datorvana.

Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Du är en service- och samarbetsinriktad person som har lätt att skapa förtroende och självständigt kan driva projekt och frågor. Vidare är du strukturerad och har en hög noggrannhet på detaljer. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt samt sätter upp och håller deadlines. Vidare har du en vilja att kontinuerligt utveckla dig själv och verksamheten och strävar efter att göra detta på ett empatiskt och lyhört sätt.  

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Helsingborgshem med SJR in Scandinavia. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du ansöker snarast. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618.

Om företaget
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 12 miljarder och vi omsätter drygt 900 miljoner. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.