Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör till Sophiahemmet

Rekryterare
Sophiahemmet
Plats
Stockholm
Annonserat
den 23 mars 2017
Stängs
den 22 april 2017
Kontakta
Nina Grundström
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Arbetsbeskrivning
Ekonomiavdelningen på Sophiahemmet är en koncernövergripande stabsfunktion och en del av koncernens administration. I vårt sammansvetsade team arbetar idag 7 personer. Vi söker nu en ekonomiassistent med minst några års erfarenhet då en av våra medarbetare går i pension till sommaren. Är du den drivna och ansvarstagande ekonomiassistent vi letar efter kan vi erbjuda dig en bred och varierad roll på en trevlig och trygg arbetsplats.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
-Systemansvarig för vårt leverantörshanteringssystem Palette
-Ansvara för leverantörsreskontra
-Kundfakturering, externt och internt
-Arbeta med anläggningsregistret
-Avstämningsarbete vid månadsbokslut

Vem är du?
Är du den på arbetsplatsen som kommer med idéer om hur man kan förbättra det dagliga arbetet? Vad bra, då är det dig vi letar efter!För att passa in hos oss är du en prestigelös person som har ett starkt driv och entusiasm för arbetet.
Du är en proaktiv och initiativtagande person som vill utvecklas både på egen hand och ihop med resten av teamet. Vi ser att du är ansvarstagande, noggrann och har en vilja att leverera kvalitet.

Vi söker dig som har:
-Goda kunskaper inom redovisning och bokföring , gärna med eftergymnasial påbyggnad.
-Minst några års erfarenhet från att arbeta med kund- och leverantörsreskontra samt avstämningsarbete.
-Erfarenhet av Palette och Jeeves är meriterande.
-Datorvana och känner dig bekväm med Officepaketet (Word, Excel).
-Du uttrycker dig väl i svenska i såväl tal som skrift.

Du erbjuds:
Du välkomnas in i en trivsam arbetsmiljö i ett företag med låg personalomsättning och trevlig atmosfär. Tjänsten avser en tillsvidaretjänst på heltid och arbetstiderna är sedvanliga kontorstider med möjlighet till flextid.
I denna rekrytering samarbetar Sophiahemmet med Jurek Rekrytering och Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Nina Grundström på telefon: 0708-95 59 82 eller nina.grundstrom@jurek.se Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig!

Område:
Stockholm
Stockholms län

Anställning:
Tillsvidare, Heltid

Kontakt:
Nina Grundström
0708 95 59 82

Om verksamheten
Sophiahemmet, ideell förening bedriver sjukvård, utbildning och forskning i nära samverkan sedan 1884 genom verksamheterna Sophiahemmet Sjukhus och Sophiahemmet Högskola. Verksamheterna är belägna på Valhallavägen i Stockholm.
Sjukhuset och högskolan är miljöcertifierade enligt ISO 14001:2004. Sjukhuset är även kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2008. Att ständigt utveckla vården till en vård i världsklass är Sophiahemmets vision. Vi gör det genom att alltid utgå från patientens behov såväl i sjukvården som i utbildningen med värdegrunden som bas. Våra värdeord är professionalism, engagemang, tillgänglighet och tradition. Läs mer om oss och våra verksamheter på www.sophiahemmet.se