Xylem

Internal Communication Manager

6 dagar kvar

Rekryterare
Plats
Sundbyberg
Annonserat
den 30 mars 2017
Stängs
den 29 april 2017
Ref:
8425BR
Kontakta
Sissel Pettersen
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Vi söker nu en Internal Communications Manager till affärsområdet Growth Center Transport med ansvar för att utveckla och genomföra en intern kommunikationsstrategi som är i linje med verksamhetens behov och företagets övergripande vision och strategiska prioriteringar.
Du kommer att ingå i kommunikationsavdelningen och rapportera till Communications Director Global Transport. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Sundbyberg.

Arbetsuppgifter och tjänsten
Du ansvarar för att utveckla, genomföra och kontinuerligt förbättra den interna kommunikationsstrategin för affärsområdet Transport. Du kommer att leda interna kommunikationsprojekt och i rollen ingår såväl strategiskt, rådgivande som ett operativt ansvar.
Du kommer att arbeta med Corporate, Transports affärssegment samt HR.
I rollen ingår att:

  • utveckla, genomföra och kontinuerligt förbättra den interna kommunikationsstrategin
  • ansvara för olika forum och kanaler gällande kommunikation från ledningen, genom exempelvis nyhetsbrev, webinar och informationsmöten
  • ansvara för alla interna kommunikationsaktiviteter såsom kommunikation via intranätet och andra kanaler med målet att öka förståelsen internt kring vision, strategi och verksamhet
  • i nära samarbeta med HR utveckla och verkställa kommunikation rörande verksamhets- och organisationsförändringar
  • vara involverad förändringsarbete och driva kommunikationsfrågor
  • agera ambassadör för Transport internt med syfte att öka medarbetarnas engagemang och kunskap om verksamhet och organisation
  • löpande utvärdera effekten av kommunikationen

Erfarenhet, utbildning och person
För att vara framgångsrik i denna roll söker vid dig med relevant universitets- eller högskoleutbildning. Du har flera års erfarenhet av en liknande roll och vi ser helst att du har erfarenhet från ett teknikintensivt bolag. Tidigare erfarenhet från större förändringsprojekt samt projektledning är ett krav för rollen. Vi ser även positivt på om du har erfarenhet av att arbeta inom eller tillsammans med en corporate funktion samt har ett intresse av affären. Ytterligare erfarenheter såsom employee engagement samt projektledning är meriterande.

En god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska är en förutsättning för rollen då koncernspråket är engelska. Dokumenterad erfarenhet av att jobba med kommunikationsplaner kopplat till strategi och affär är meriterande.

Vi värderar personliga egenskaper högt. Vi söker dig som är självgående, driven och som trivs i en aktiv och intensiv arbetsvardag. Du inger förtroende, är lyhörd och känner dig bekväm med att prata med personer på olika nivåer. Vidare söker vi dig med förmågan att arbeta strategisk såväl som operativt med en känsla för detaljer samtidigt som du kan lyfta blicken och skapa dig en översikt. Du trivs både med att arbeta självständigt och i team, har en stor ansvarskänsla samt är affärsmässig i din framtoning.

Låter det intressant?

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi önskar ditt personliga brev och CV på engelska.

Vid frågor vänligen kontakta Sissel Pettersen på 08-120 50 426. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Minimum Education Requirements: BS/BA Degree or Equivalent
Percent of Travel Required: Less than 25%