Assistant Manager/Manager inom M&A till BDO Corporate Finance

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 19 april 2017
Stängs
den 19 maj 2017
Kontakta
Lotta Belfrage Palmqvist
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Bli del av ett framgångsrikt och högpresterande team

Under föregående år har BDO haft stark tillväxt inom Corporate Finance och var den transaktionsrådgivaren som var inblandad i flest transaktioner i Sverige inom ”small-cap”. Vi står inför en ökad efterfrågan från marknaden och behöver ytterligare förstärka kontoret i Stockholm.

Om tjänsten
Du kommer att vara del av ett drivet och högpresterande team i Stockholm. Kunduppdragen ställer stora krav på hög arbetsmoral, brinnande intresse för företagstransaktioner, i kombination med förmågan att kunna hålla deadlines. Variationen på uppdrag är stor, både beträffande storlek och bransch. Vår kundbas består av alltifrån riskkapitalister, börsnoterade och multinationella företag till entreprenörer och andra ägarledda företag.
Som Assistant Manager/ Manager på BDO’s Corporate Finance-avdelning kommer du att ingå i M&A-teamet och främst fokusera på att agera rådgivare vid förvärv, avyttringar och utköp. Du förväntas att leda och självständigt genomföra/projektleda större delar av uppdragen. Du förväntas stötta och utveckla juniora teammedlemmar och kvalitetssäkra deras arbete. Du kommer även att involveras i gränsöverskridande projekt och jobba nära kollegor inom BDO Corporate Finance utanför Sveriges gränser.
För rätt person med rätt drivkraft finns det stora möjligheter till en snabb karriärutveckling.

Vem söker vi?

  • Minst tre till fyra års arbetslivserfarenhet från Corporate Finance från primärt Big 4, boutique eller investmentbank.
  • Erfarenhet av att projektleda försäljnings- och förvärvsprocesser.
  • Mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint, är duktig på finansiell- och makroanalys samt att presentera dem på ett professionellt sätt.
  • Då en stor del av uppdragen är av internationell karaktär är det viktigt att du är trygg i att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska.
  • Erfarenhet från Capital IQ eller liknande databas är meriterande.
  • Relevant akademisk examen samt utmärkta studieresultat.

Vi värdesätter personliga egenskaper som affärsmässighet, analytisk förmåga i kombination med social kompetens och prestigelöshet. För att lyckas väl i den här rollen ser vi även att du är en driven person som ständigt vill utvecklas och lära dig mer.

Vad erbjuder vi?
Vi på BDO satsar på individuell utveckling och förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Hos oss involveras du tidigt i hela transaktionsprocessen vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder i samtliga moment. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag.
Hos oss får du möjlighet att vara med på en stark tillväxtresa inom rådgivning. Rådgivning är ett affärsområde som BDO satsar mycket på och ser som ett av våra viktigare affärsområden med planerad störst tillväxt de närmaste åren. Du får möjlighet att jobba i ett högpresterande team där endast du sätter dina begränsningar. Vill du satsa på karriären och ha en snabb utvecklingskurva där dina intressen för omvärlden, näringsliv och finans kombineras är det här helt rätt tjänst för dig. Kulturen på arbetsplatsen är öppen och trivsam med ”högt i tak”. Du erbjuds en plats i teamet som präglas av framåtanda, samarbete och prestigelöshet. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande.

Frågor och ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Constatera Search & Interim. Vid frågor kontakta gärna Rekryteringskonsult/Partner Lotta Belfrage Palmqvist 0722-522 373, eller Rekryteringskonsult/Partner Peter Palmqvist 0705-708 282. Ansök snarast, dock senast 14 maj 2017, genom att maila ditt CV och ansökningsbrev till lotta.belfrage-palmqvist@constatera.se eller genom att ansöka direkt via www.constatera.se Urval och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!