Green Cargo söker två Förvaltningsledare IT i Hallsberg

Rekryterare
Plats
Hallsberg
Annonserat
den 27 april 2017
Stängs
den 26 maj 2017
Kontakta
Malin Söhr
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Bakgrund
Green Cargo IT levererar IT-stöd till företagets verksamhet med start i de egna arbetsprocesserna hela vägen fram till slutkund. IT-miljön är central och en stabil drift är lika viktig som ständig utveckling av systemen för att möjliggöra nya affärer samt effektiva arbetssätt.

Green Cargos verksamhet är i stort behov av en väl fungerande IT-miljö. Genom effektiva och smarta IT lösningar kan vi möjliggöra både leverans av befintliga affärer och möjligheten till nya. Vid sidan av redan befintlig IT-miljö som måste förvaltas står IT inför en stor transformation där digitalisering, automatisering och systembyten står på agendan.

I den här rollen kommer du att vara en viktig spelare på den resan.

Om rollen
Dina arbetsuppgifter hos oss kommer att vara att driva och leda utvecklingsaktiviteter för ett eller flera förvaltningsobjekt tillsammans med verksamheten/användarna och våra leverantörer. Du följer upp leverantörens arbete och tar emot leveranser samt genomför förberedelser inför förvaltningsreleaser.

Du samarbetar med Förvaltningsledare Verksamhet och leverantörer kring planering, uppföljning och förbättringar. Du kommer även att delta i det strategiska arbetet som syftar till att säkerställa och förbättra förvaltningsobjektet. I rollen ingår ansvar för kravställning, leverantörsstyrning inklusive SLA uppfyllelse och budgetuppföljning. Du ansvarar även för framtagande av lösning, produktionssättning och objektets förvaltningsbarhet. Du håller i verksamhetskontakter och behovsanalys och i tillägg ser till att nödvändiga åtgärder för en stabil drift av objektet implementeras och prioriteras. Du säkerställer processen för utvecklings- och förvaltningsarbetet samt spårbarhet vid produktionssättning.

Din bakgrund
Då rollen innebär att du kommer att ha ett brett kontaktnät och samverka med externa och interna parter är det viktigt med en god kommunikativ förmåga, i tal och skrift på svenska och engelska samt en känsla för service och samarbete. Som person är du lösningsorienterad och ser möjligheter. Du är självständigt drivande, strukturerad, resultatorienterad och inspireras av samarbete och dialog med andra. Du är ödmjuk samtidigt som du har fokus på leverans samt förmåga att prioritera i tidvis stressade situationer. Vi vill att du har relevant akademisk examen samt erfarenhet av arbete i en förvaltningsorganisation med en outsourcad leveransmodell. Du har tidigare haft budgetansvar och har erfarenhet av att leda och koordinera leverantörer eller mindre team. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med krav- och behovsanalys samt har erfarenhet av IT-ramverk och förvaltningsmodeller som ITIL, PM3.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Green Cargo med Ogunsen Executive Search. Har du frågor är du varmt välkommen att ringa Seniorkonsult Natalie Jacquet 073-421 79 86 eller Researchkonsult Malin Söhr 073-421 79 84 / Christina Singelman 073-421 79 87. Då urval och intervjuer sker löpande är du välkommen med din ansökan snarast. Ansök direkt på Ogunsens hemsida www.ogunsen.se. Gå in under flik uppdrag. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.

Om företaget
Green Cargo erbjuder effektiv och hållbar järnvägslogistik för det svenska näringslivet. Vår vision är att erbjuda järnvägslogistik i världsklass. Vi kör ca 70 procent av Sveriges godståg och med partners når vi hela Europa. Vi är en helintegrerad del av våra största kunders logistikkedja och utgör därför en viktig faktor i utvecklingen av det svenska näringslivet. Vi har verksamhet och anställda på ca 70 orter i hela Sverige, från Kiruna till Malmö. Green Cargo ägs av svenska staten. Koncernen har ca 2 400 anställda och en årsomsättning på ca 5,4 miljarder SEK. Våra kunder erbjuds transporter märkta med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval.