Danske Bank

Customer Portfolio Manager

Rekryterare
Plats
Linköping
Annonserat
den 4 maj 2017
Stängs
den 23 maj 2017
Ref:
15886
Kontakta
Åsa Ekberg
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Vill du vara med och stärka och utveckla våra kundrelationer? Vi söker nu en Customer Portfolio Manager med ansvar för att bygga upp, utveckla och underhålla Kundportfölj Privat & Direkt.

Bygga, utveckla och förvalta en kundstock
Som Customer Portfolio Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara att bygga, utveckla och förvalta en kundstock. Du kommer också att ansvara för affärs-, aktivitets- och resursplanering, samt att leda och koordinera aktiviteter. Du kommer att prognostisera, beställa och koordinera resurser för att genomföra planerade aktiviteter, samt analysera och följa upp kundstocken avseende kundbehov/affärsmöjligheter, kundnöjdhet, kvalitet och lönsamhet.

Som Customer Portfolio Manager arbetar du nära alla ledare inom Direct Banking, Contact Center, Regionchefer, Rådgivningscenterchefer och Partnership Manager. För att säkerställa tillgången till den kompetens och expertis som är nödvändig för en framgångsrik utveckling av våra kundportföljer krävs även ett nära samarbete med viktiga enheter som till exempel marknad, kommunikation och affärsutveckling.

I den här rollen blir du en del av Direct Bankings ledningsgrupp som tillsammans har ett ansvar för att uppnå affärsmål och utveckla vårt rådgivningserbjudande i våra onlinekanaler. Du ansvarar för att leda det team som arbetar med administration av kundportföljer och säkerställer tillgång till den kompetens och expertis som krävs för utveckling av kundportföljerna. Detta innebär ett nära samarbete med viktiga stakeholders och enheter i banken.

Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi söker efter en medarbetare som brinner för utveckling, både av sig själva och av våra affärer. För dig som tycker om utmaningar och strävar efter att växa inom ditt arbete ges du möjlighet att med ett slagkraftigt erbjudande möta både nya och befintliga kunder inom banken. Som ledare i Danske Bank inspirerar du dina medarbetare att lyckas och hjälper dem bygga en karriär i banken. Vi erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling.

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du redan idag erfarenhet av strategisk affärs-/ aktivitetsplanering inom financial retail (online/direct sales) och i grunden drivs du av att nå resultat. Du är van vid att analysera stora mängder information, hantera komplexa frågeställningar och förstå vad som händer på marknaden och sedan omsätta det till konkreta förslag på aktiviteter. Du har en bred erfarenhet av att kommunicera och driva förändring och är van att arbeta tillsammans med andra specialister. Din förmåga bygga relationer och nätverk kommer vara en viktig del i rollen.

För oss är det viktigt att du kan och vill vara med och bygga Danske Banks position som den moderna utmanaren vi vill vara på den svenska bankmarknaden.

Är du intresserad?
Stämmer detta in på dig och har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Ekberg, Head of Direct Banking på mobil +46 (0)76-844 05 42 eller mail asa.ekberg@danskebank.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Skicka ansökan och CV senast 2017-05-23.

Danske Bank är en stark nordisk fullservicebank med ett internationellt nätverk. Vår vision är att bli erkänd som den mest pålitliga finansiella partnern. Danske Bank har sitt huvudkontor i Köpenhamn och har 18 000 anställda i 16 länder.