Brinner du för nyttan av systemstöd för ekonomiska analyser?

Förfaller i dag

Rekryterare
Plats
Göteborg
Annonserat
den 2 juni 2017
Stängs
den 25 juni 2017
Kontakta
Andreas Cederlund
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Brinner du dessutom för digitalisering och vill hjälpa företagare att förenkla deras vardag?

Om tjänsten
Din roll är en ny roll hos oss och den kommer innebära att agera rådgivande med lösningar som automatiserar och digitaliserar företagskundernas arbete med avstämningar, analys, budget och prognostisering. Du kommer att arbeta självständigt och ansvara för att möta befintliga så väl som nya potentiella kunder i deras miljö, digitalt och fysiskt. Dina relationer kommer du lyckas bygga med förtroende och trovärdighet genom din egen ekonomiska bakgrund. Företagscontrollers och ekonomer, runt om i landet, kommer vara dina främsta kontaktytor externt. I nära dialog med dem identifierar du deras behov och förklarar nyttan av våra controllerverktyg Hogia Kvalitetsanalys och Hogia Beslutsstöd – därmed erbjuder den bästa lösningen för kundens tidsbesparing.

I Hogia Performance Management utvecklar, säljer, driftsätter och supporterar vi systemstöd och för vårt verksamhetsområde (VO) Spets kommer du ha en viktig funktion som specialistsäljare mot företagsmarknaden. 

Vem söker vi
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning och förståelse för externredovisning och finansiell ekonomi. Vi tror att du har några års relevant arbetslivserfarenhet av företagsrådgivning, tex från redovisningsbyrå, eget företag eller arbete som företagsekonom eller controller. Säljerfarenhet är meriterande.

För att vara framgångsrik hos oss på VO Spets tror vi att du har ett starkt eget driv, är utåtriktad och har en tydlig ambition att skapa resultat och en positiv atmosfär. Att arbeta på Hogia innebär ett öppet sinne och flexibilitet, då vi verkar i en föränderlig miljö. Vi tror att du har ett affärsmässigt sätt, är kommunikativ och vill växa i yrkesrollen.

Erbjudande
Kanske har du som mål att ha personal- och resultatansvar i framtiden? Vi är ett sammansvetsat team som alla sätter stort värde på att få vara med att påverka verksamheten framåt. Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relationen till våra medarbetare och kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling.

Vi erbjuder dig även:

  • trevliga och kompetenta kollegor
  • unika utvecklingsmöjligheter
  • en varierande och utvecklande yrkesvardag
  • att representera ett starkt varumärke med ett kvalitativt helhetserbjudande
  • unika möjligheter att få ta ansvar och utvecklas i ett stabilt tillväxtbolag, med högkvalitativa spetsprodukter inom ekonomiområdet
  • en småskalig miljö präglad av entreprenörskap

PS. Vi tycker om att ha roligt på jobbet och många av oss hämtar energi och inspiration från sociala aktiviteter. Vi har gemensam fredagsfrukost och stödjer flera olika sociala aktiviteter bland annat vår egen löparklubb, konstförening och kör. Utöver detta så pågår förstås även andra mer spontana aktiviteter.

Kika gärna på filmen: Hogia rekryterar – Vi fokuserar på utveckling

Om Hogia
Inom Hogia-gruppen är vi 27 självständiga bolag med drygt 600 medarbetare som axlar det fulla ansvaret för utveckling, försäljning och kundservice inom sitt område. Vårt arbetssätt skapar engagerade medarbetare och tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Vårt huvudkontor ligger vackert vid Hakefjorden, fem mil norr om Göteborg. Läs mer på www.hogia.se

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals och EQonomy. Har du frågor kring tjänsten får du gärna kontakta Rekryteringskonsult Andreas Cederlund (tel. 0702-437445, andreas.cederlund@wise.se) eller Alexandra Emilsson (tel. 073-961 30 63, alexandra.emilsson@wise.se)

Vi har löpande urval och ser fram emot att få din ansökan via www.eqonomy.se så snart som möjligt, dock senast 2017-06-25.

Varmt välkommen med din ansökan!