Almi söker Administrativ koordinator/ledningsstöd

Plats
Stockholm
Annonserat
den 27 juni 2017
Stängs
den 21 augusti 2017
Kontakta
Annika Domeij
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Rollen
Almi har haft en avgörande roll för ett stort antal svenska företags framgång och tillväxt. Nu tar vi nästa steg i vår egen utveckling för att ännu fler företag ska kunna utvecklas och växa.

Vi söker en person som ska arbeta i en koordinerande roll som ledningsstöd till affärsområdet Företagspartners chef, som också är vice vd för Almi-koncernen. Detta är en ny roll som uppkommit av anledning att Almi nyligen genomfört ett omfattande strategiarbete där tre affärsområden har blivit två, Företagspartner och Almi Invest. Affärsområdet Företagspartner samlar det operativa ledningsansvaret för både rådgivnings- och låneverksamheten. I det ligger bland annat att leda och stödja dotterbolagsledningarna, ansvara för resultat i verksamheten, implementera nya kunderbjudanden och arbetssätt, säkerställa försäljning enligt definierad säljprocess samt att genom den regionala verksamheten fånga kundbehov.

Som koordinator och ledningsstöd kommer du vara delaktig inom många områden, du har en viktig roll i att planera, koordinera och följa upp ledningsarbetet. Du sitter med på lednings-gruppmöten, skriver protokoll och följer upp och säkerställer att beslut genomförs. Du tar fram presentationsmaterial så som analyser och PowerPoint presentationer. En del i jobbet är också att hantera konferens- och resebokningar och vissa övriga administrativa uppgifter.

Att arbeta på Almi
På Almi har alla ett starkt gemensamt intresse – vi vill se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos oss ska du stimuleras av att arbeta för andra människors framgång och hållbart företagande. Vi söker medarbetare som är utåtriktade, tänker affärsmässigt och har ett stort engagemang för företagande. Miljön är dynamisk och ger möjlighet till personlig utveckling.

Almi befinner sig i ett spännande utvecklingsskede. Det är en innovativ och nytänkande miljö. Drivkraften är att optimera resurserna för att skapa tillväxt i företag. Avdelningen marknad och kommunikation kommer att ha en mycket viktig roll i Almis fortsatta utvecklingsarbete.

 På Almi är kompetensnivån hög och samhällsengagemanget en viktig drivkraft. Vi ligger i framkant gällande mångfaldsarbete, det gäller både i arbetet med ut mot företagen och i den interna verksamheten.  Almi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och vi tror på att våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar vår verksamhet. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.

Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har 1–2 års erfarenhet av liknande uppgifter. Antingen i en linjeorganisation eller kanske som projektkoordinator. Vi ser gärna att du har en ekonomexamen eller motsvarande. Du har en god digital kompetens och intresse för att skapa presentationer, vara en spindel i nätet och skapa goda förutsättningar kring ett ledningsgruppsarbete. I denna roll kommer du ha kontakt med många olika personer och funktioner, så du ska ha lätt för att kommunicera och att nätverka. Ditt arbete kommer att ske på både engelska och svenska vilket innebär att du behöver kunna kommunicera obehindrat i både tal och skrift.

Som person är du nyfiken och lockas av möjligheten att få vara med och skapa denna roll från grunden. Du är noggrann och social och du drivs av att utvecklas i din yrkesroll och vågar ta för dig i ditt dagliga arbete, du trivs att ingå i ett lag och du bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat. Du är en person som har ett stort intresse av att hålla dig uppdaterad på vad som händer i omvärlden.

Om Almi
Almi investerar i framtida tillväxt. Vi erbjuder lån och rådgivning till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential och en skalbar affärsidé. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 50 kontor över hela landet.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Wise Professionals. Önskar du mer information är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsult Annika Domeij på lisa.siden@wise.se eller 076-525 38 51. Vi ser fram mot att få din ansökan via www.wise.se senast den 21 augusti 2017. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.