Redovisningsekonom till MOHV

Rekryterare
Plats
Malmö
Annonserat
den 12 juli 2017
Stängs
den 14 augusti 2017
Kontakta
Camilla Lundberg
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

MOHV är ett mäklarföretag som ligger i framkant och som satsar på den nya generationens mäklare. Företaget är i en expansiv fas och söker nu en Redovisningsekonom till deras ekonomi- och administrationsavdelning.

Om rollen
Som Redovisningsekonom kommer du att tillhöra MOHV Mäklarsupport och stötta företagets mäklarkontor i ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Du erbjuds en bred redovisningsekonomroll där du kommer att arbeta med de flesta förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi. Du tillhör ett team med ytterligare en redovisningsekonom samt en ekonomiansvarig. Du rapporterar till den Operativa chefen.

Arbetsuppgifter:

  • Löpande bokföring
  • Viss hantering av kund – och leverantörsreskontra
  • Moms och skatter
  • Avstämningar av konton
  • Månads- och årsbokslut
  • Stöd i budgetarbete
  • Lönehantering
  • Övrig administration

Detta är en tillsvidaretjänst med goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. MOHV har fina lokaler i Västra Hamnen i Malmö.

Din bakgrund
Vi söker dig som har några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Det är mycket meriterande om du har en högskoleutbildning inom ekonomi samt erfarenhet från en redovisningsbyrå eller motsvarande. Du har goda kunskaper i MS Office paketet, främst Excel och det är mycket meriterande om du tidigare har arbetet med Visma Administration eller/och Visma Lön.

Som person är du noggrann, strukturerad och van att arbeta självständigt och kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Du är en ansvarstagande person som har en hög ambitionsnivå vad gäller kvalitet. För att trivas på MOHV är du en förändringsbenägen person som gillar högt tempo och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Du värnar om en god arbetsmiljö och är en glad och positiv person.

Om företaget
MOHV grundades 2012 och har sedan dess snabbt vuxit med nya kontor. Idag har MOHV 14 lokala mäklarkontor i Stockholm, Malmö, Lund, Helsingborg, Halmstad, Kungsbacka, Örebro, Uppsala och Umeå och medan du läser denna annons jobbar vi redan på våra kommande etableringar. Precis som vårt varumärke sticker ut i den annars traditionella paletten av mäklerier, så sticker även vår mäklartjänst ut som flexibel och individanpassad.

MOHV Mäklarsupport är företagets egna Shared Service Center som supporterar MOHVs mäklarkontor och franchisetagare i den dagliga driften. MOHV Mäklarsupport tillhandahåller tjänster såsom bokföring, löneadministration, utbildning, etablering och compliance till de lokala mäklarkontoren. Detta för att franchisetagarna på de lokala kontoren ska kunna lägga sitt fokus på att ge kunderna högsta möjliga service samt att stötta och underlätta för sina medarbetare på bästa möjliga sätt.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar MOHV med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Lundberg på camilla.lundberg@wise.se eller telefon 076 525 90 56.

För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer. Urvalet sker löpande och sista ansökningsdagen är den 11 augusti. Intervjuer sker vecka 33.

Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!