Business Controller till Volvo Car Retail Solutions AB

Plats
Göteborg
Annonserat
den 1 augusti 2017
Stängs
den 20 augusti 2017
Kontakta
Helena Bengtsson
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Business Controller till Volvo Car Retail Solutions AB
Arbetsuppgifter
Som Business Controller hos oss är du en nyckelperson i vår verksamhet. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

  • Ansvar för genomförande, sammanställning och kvalitetssäkring av budget- och prognosprocessen
  • Arbete med utveckling och förbättring av våra affärsstödjande system samt vår ekonomimodell
  • Analys och framtagande av rapportpaket vid månadsbokslut samt en del uppgifter av mer operativ karaktär i samband med detta
  • Affärscontrolling och att ta fram nyckeltal
  • Ekonomisk ledning och styrning emot uppsatta finansiella mål
  • Bistå med material i samband med styrelseutskick

Du rapporterar direkt till CFO och är en del av vår ekonomiavdelning på fem personer. Vårt kontor finns i trevliga lokaler på Lindholmen. Vår arbetsplats präglas av högt tempo, flexibilitet och stor möjlighet till delaktighet och att vara med och påverka. En inkluderande miljö där man bryr sig om varandra.

Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet och några års erfarenhet från rollen som Business Controller. Du trivs att arbeta verksamhetsnära och att aktivt vara med och bidra till att verksamheten drivs framåt genom ett affärs- och utvecklingsinriktat arbetssätt. Du ligger på en mycket hög nivå i ditt Excelanvändande och behärskar engelska väl i tal och skrift. Har du tidigare arbetat inom IT-branschen eller har ett intresse för IT är det självfallet positivt.

Som person har du en väl utvecklad analytiskt förmåga och ett öga för detaljer samtidigt som du har en god överblick av helheten. I ditt arbete är du prestigelös, ansvarsfull och självgående, du har lätt för att ta egna initiativ i arbetet för att hålla uppsatta deadlines. Då rollen innefattar mycket kontakt med medarbetare på olika nivåer i organisationen är det viktigt att du är en utåtriktad och kommunikativ person som har lätt för att skapa kontakter och som vågar säga vad du tycker i frågor som rör ditt område. Det händer mycket spännande saker i företaget så är du en person som inspireras av förändring och utveckling kommer du att trivas hos oss!

Vi strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Scandinavia AB (SJR). Skicka in din ansökan senast den 20:e augusti. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Bengtsson på telefon 031 – 333 54 85. Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Att utveckla de bästa återförsäljarsystemen och informationstjänsterna för fordonsbranschen har sedan starten 1991 varit vårt affärsområde. I dagsläget är vi ca 100 anställda med kompetens inom områden som fordonshandel, projektledning, systemutveckling och IT. Några av våra största kunder är Volvo-, Renault- och Fordhandeln och dess generalagenter och vi har idag över 10 000 användare av våra lösningar. Vi sitter i härliga, nyrenoverade lokaler på Lindholmen i Göteborg. Bolaget är ett helägt dotterbolag till Volvo Car Sverige AB. Läs mer på www.tacdis.com ​