Danske Bank

Customer & Sales Analyst till Danske Bank

Rekryterare
Plats
Stockholm/Linköping
Annonserat
den 21 augusti 2017
Stängs
den 18 september 2017
Ref:
16686
Kontakta
Jonas Sandell
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Vill du vara med och stärka och utveckla våra kundrelationer? Är du engagerad och villig att tillämpa din analytiska förmåga för att skapa värde för Danske Banks kunder genom din analys? Då kan rollen som Customer & Sales Analyst vara rätt för dig!

Enheten Företag Direkt inom Business Banking ansvarar för Danske Banks distanskanaler till Företagskunder i Sverige. Enheten består idag av ca 60 drivna och engagerade medarbetare med ett gemensamt mål, att skapa värde för kunden. Arbetsplatsen präglas av stort ansvarstagande samt viljan att göra skillnad. Vi präglas av en snabb förändringstakt – precis som bankmarknaden – och utmanar traditionellt arbets- och förhållningssätt.

Som analytiker hos oss kommer du ha en viktig roll i att utveckla hur vi tar hand om våra kunder på bästa sätt. Du är proaktiv och identifierar nya affärsmöjligheter både för våra kunder och för Danske Bank genom målgruppsselektering, dataanalys och modellering. Samtidigt kommer du vara del i att planera, bygga, genomföra, förvalta och utvärdera resultat av ad-hoc och händelsestyrda, automatiserade kommunikationer i alla kanaler samt följa upp på försäljning. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor inom ledningen för Företag Direkt, marknadsavdelningen, analytiker i Norden, affärsutvecklingsenheten, ledningen för Business Banking och IT.

Vem är du?
För att trivas i den här rollen tror vi att du är initiativrik, lösningsorienterad och har förmågan att genomföra dina idéer. Du är bra på att organisera och hantera flera uppgifter samtidigt och gillar att jobba i ett högt tempo. Vidare har du en pedagogisk förmåga att förmedla dina analyser i affärsförståelse och kundinsikter, samt ett analytiskt mindset och ett faktabaserat förhållningssätt. Avslutningsvis är det viktigt att du är resultatorienterad, leveranssäker, positiv och proaktiv samt bygger relationer och ser samarbete som en naturlig del av din vardag. 

Vi tror att du har högskoleexamen inom relevant område samt dokumenterad erfarenhet som CRM-analytiker (minst 3 år). Du har mycket god erfarenhet av att koda, huvudsakligen i SAS och SQL, samt mycket goda kunskaper i Excel. Kunskaper inom SAS Customer Intelligence Studio och SAS Marketing Optimization är meriterande, men inget krav.

Jobbet kräver att du obehindrat kan jobba på både svenska och engelska. Resor förekommer i tjänsten, främst till Linköping eller Stockholm (beroende på var du är baserad).

Vad erbjuder vi?
Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi söker efter medarbetare som brinner för utveckling, både av sig själva och av våra affärer. För dig som tycker om utmaningar och strävar efter att växa inom ditt arbete ges du möjlighet till stort eget ansvar, samtidigt som du har ett engagerat team och inspirerande ledare omkring dig. Vi ger dig möjlighet att bygga din karriär i banken, och erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling.

Är du intresserad?
Tveka inte att kontakta Jonas Sandell, Co-Head Företag Direkt på telefon +46 70 373 36 87 som gärna berättar mer om tjänsten. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om rätt kandidat dyker upp kan rollen tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Skicka ansökan och CV senast 2017-09-18.

Danske Bank är en stark nordisk fullservicebank med ett internationellt nätverk. Vår vision är att bli erkänd som den mest pålitliga finansiella partnern. Danske Bank har sitt huvudkontor i Köpenhamn och har 18 000 anställda i 16 länder.