BSH Home Appliances söker en affärsdriven Head of Contact Center Service Northern Europe

Plats
Solna
Annonserat
den 12 september 2017
Stängs
den 11 oktober 2017
Kontakta
Sissel Pettersen
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Till vår uppdragsgivare BSH Home Appliances söker vi nu en entusiasmerande, engagerad och affärsdriven Head of Contact Center Service Northern Europe. Du kommer i rollen att ansvara för den totala driften av avdelningen genom att tillgodose behoven hos företagets kunder samt att stödja serviceorganisation och övriga verksamheter inom de marknader i norra Europa som ingår i ansvaret.

Arbetsuppgifter och tjänsten
Du kommer i rollen ansvara för mellan 60–70 medarbetare i olika länder, inklusive flera teamledare. Du ansvarar för att definiera, utveckla och implementera avdelningens strategi samt i det dagliga leda och fördela arbetet. I rollen kommer du också driva projekt för att ständigt förbättra och stärka upp processer och kundrelationer.

Du kommer rapportera till Director Customer Service Northern Europe och tjänsten är placerad på huvudkontoret för Norra Europa i Solna.

I rollen ingår att:

  • ansvara för hantering av kontaktcenter verksamheten inom budget
  • ge vägledning och support till teamledare och medarbetare
  • se till att alla medarbetare har rätt kompetens för att möta kundernas och verksamhetens behov
  • ansvara för utveckling och implementering av nya verktyg/processer/system samt säkerställa driftkvalitet
  • se till att processer följs enligt definierade processer
  • rekrytera lämpliga kandidater till respektive marknad
  • skapa en vänlig och önskvärd arbetsmiljö
  • säkerställa en effektiv hantering och uppföljning av frågor från kund
  • utveckla kontaktcentret för att stödja hela organisationen

Erfarenhet, utbildning och person
För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du tidigare har arbetat som ledare med ett budget- och personalansvar för en större avdelning i minst 5 år samt har erfarenhet av att leda andra ledare. Det ska tilläggas att det ses som starkt meriterande om du har erfarenhet av att leda personal i flera länder. Du har god kunskap om och erfarenhet av produkter mot slutkonsument. Du har teknisk förståelse och pratar engelska flytande.

Vi ser det som meriterande om du har relevant universitets- eller högskoleutbildning men ser det som en förutsättning att du är duktig på Microsoft Office-paketet och väl bevandrad i Excel.   

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper! Vi söker en positiv och analytisk person som är driven, handlingskraftig och affärsmässig. Du är resultatorienterad, har förmågan att på ett bra sätt delegera arbetsuppgifter samt har en god förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du har ett strukturerad arbetssätt, en flexibel inställning och är inte rädd för att fatta egna beslut. Du är bekväm i din ledarroll och drivs av att utveckla och effektivisera arbetet samtidigt som du sprider glädje och motivation. Framförallt är du serviceorienterad och trivs av att stötta både medarbetare och kunder.

Låter det intressant? Kontakta oss!

Om företaget
Welcome to the innovation leader in home appliances, welcome to the team! BSH Home Appliances AB is part of the BSH Home Appliances Group. With our products under the brands Bosch, Siemens, Neff and Gaggenau as well as with our regional and special brands, we make life easier. An international group with an annual revenue of about 12.6 billion Euro in 2015 and more than 53,000 employees, we inspire through high quality product design, resource efficient technology and an excellent working environment. Read more about BSH Home Appliances on www.bsh-group.com. Get ahead with your career – think ahead with us.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar BSH Home Appliances med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen nedan. Vid frågor vänligen kontakta Sissel Pettersen på 08-120 50 426. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!