Lönespecialist till Optimeras lönecenter i Malmö

Plats
Malmö
Annonserat
den 16 oktober 2017
Stängs
den 15 november 2017
Kontakta
Sebastian Anderson
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Lönespecialist till Optimeras lönecenter i Malmö

Är du serviceminded, handlingskraftig och tycker om att arbeta i en utvecklande och dynamisk miljö med mycket kontakt inom organisationen? Vill du arbeta i en operativ roll med helhet och bredd? Då är tjänsten som lönespecialist på Optimera något för dig.

Du ingår i en grupp på 7 personer som totalt ansvarar för ca 2700 löner åt 7 olika bolag inom Saint-Gobain Distribution Sverige. Din anställning kommer att vara på Optimera Svenska AB.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Du ansvarar för hela löneprocessen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bearbetning och sammanställning av löneunderlag, utbetalning, pension och försäkringar, kontrolluppgifter, introduktion och avslut, arbetsgivarintyg och intyg till myndigheter. Du bistår även med bokföringsunderlag och arbetar med att ta fram rapporter och statistik samt håller i integrering, utredningar och utbildning givet behov. Du hanterar flera olika kollektivavtal och arbetar i AGDA. Vidare har du i ditt arbete en uppgift och en vilja att utveckla dig själv och verksamheten och du strävar efter att göra detta på ett pragmatiskt och lyhört sätt.

Lämplig bakgrund
Du har god erfarenhet av kvalificerad lönehantering från en större organisation och är van vid stora flöden och många kontaktytor. Du har självständigt drivit lönearbetet och är trygg i din erfarenhet kring cyklerna med lönekörningar, årsskifte och semesterår. Du har en god system- och datorvana, erfarenhet av Agda är starkt meriterande. Du är intresserad och insatt och håller dig uppdaterad vad gäller regler och riktlinjer kring kollektivavtal, sjuklöner, skatter, pensioner, försäkringar och arbetsrätt samt har en förståelse för hur ditt arbete relaterar till andra funktioner inom företaget.

Du som person
Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Du är en självständig person som nyfiket tar initiativ och som står för ordning, struktur och noggrannhet. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt och hugger prestigelöst tag i det som behöver göras. Det är även av vikt att du trivs i och drivs av en föränderlig och utvecklingsorienterad miljö där du har ett såväl stödjande som utmanande förhållningssätt. Du har en analytisk läggning och en god balans mellan fokus på detaljer, helhet och rimlighetsbedömning. Då kontaktytorna, såväl internt som externt, är många och mycket av arbetet sker på distans är det också viktigt att du är en god kommunikatör i tal och skrift.

Optimeras värdeord är personligt – tryggt – enkelt. Optimera är en jordnära och pragmatisk organisation och det är viktigt att du matchar in i en sådan kultur, här gäller det att kavla upp ärmarna och tycka det är kul att vara med på tåget och bidra till önskade och gemensamt uppsatta mål!

Om företaget
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 53 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 900 anställda och omsätter drygt 3 miljarder SEK. Optimera finns även i Danmark, Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint Gobain omsätter ca 40 miljarder Euro och har mer än 170 000 anställda i 66 länder.


Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Optimera med SJR in Scandinavia. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du ansöker snarast. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Anderson på 040-66 55 102. Välkommen med din ansökan!