Account Manager & Product Specialist till Sysmex

7 dagar kvar

Rekryterare
Plats
Skåne / södra Sverige
Annonserat
den 9 november 2017
Stängs
den 27 november 2017
Kontakta
Adam Bergström
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

En marknadsledande aktör inom medicinteknik

Position
Sysmex rekryterar nu en Account Manager & Product Specialist som täcker Sysmexportföljen inom Hematology, Urinalysis och Total Lab Automation samt nya affärsområden inom södra Sverige. Detta är ett spännande tillfälle för dig som är en framgångsrik säljare med bra track record och passion för Life Science!

Som Account Manager & Product Specialist ansvarar du för att utveckla de befintliga kunderna samt för att skapa nya möjligheter till försäljning. Din huvudsakliga uppgift kommer bestå av att utveckla försäljningen mot Sysmex befintliga kunder samt att säkerställa att de är tillfreds med Sysmex produkter. En stor del av det dagliga arbetet kommer även fokuserar på att skapa nya affärsmöjligheter- genom att framgångsrikt lansera nya produktlinjer på marknaden.

I denna roll är du kunskapsbasen för produkterna mot dina kunder och du ansvarar för att ge dom stöd och hålla de uppdaterade så att de kan fullfölja sitt dagliga arbete samt utvecklas optimalt med sina Sysmex-produkter. Du skapar lojalitet och etablerar även Sysmex som "preferred supplier" inom nya affärsområden.

Du kommer att bli en integrerad del av det svenska Account Manager & Product Specialist teamet som idag består av tre kollegor och du kommer att utgå ifrån hemmakontor. Du kommer även att utveckla ett aktivt och framgångsrikt samarbete med kollegor i det övriga nordiska teamet för att nå de gemensamma målen som ett lag!

I denna roll kommer du att:

  • Vara ansvarig för försäljningsverksamheten i din region (Skåne, Halland & Blekinge) och uppnå budgeterad försäljning och vinst

  • Fokusera på kundernas behov för att skapa värde åt våra kunders laboratoriearbete och patientvård

  • Bygga och bibehålla starka och varaktiga kundrelationer

  • Planera, genomföra och övervaka alla nödvändiga åtgärder för att säkerställa att budgeten uppnås

  • Arbeta med alla kundintressenter (läkare, kemister, biomedicinska analytiker, sjukhus IT, medicinsk teknisk personal samt inköpare) med målet att tillhandahålla kvalitativ och försäljningsinriktad konsultation.

  • Organisera och genomföra kundutbildning, events och workshops

  • Förhandla och driva igenom avtal inom ramen för Sysmex riktlinjer

  • Utgöra en nyckelaktör i anbudsprocesser

  • Upprätthålla en kunddatabas med relevant information

  • Ge applikationssupport och vägledning för användning av instrumenten

  • Medverka vid regelsättning för analytiska plattformar för att säkerställa optimala resultat

  • Kontinuerligt uppdatera dina kunskaper via utbildningar och kongresser

Vi söker dig med gedigen erfarenhet av försäljning och kundbearbetning, helst inom hematologi / urinanalys. Vi ser gärna att du har en bakgrund inom biomedicin och att du kommunicerar obehindrat på svenska.

Vi erbjuder dig en position med stor frihet under ansvar hos en ledande aktör på marknaden. Du får arbeta i ett bolag där utvecklingen ligger i framkant och där du kan vara stolt över dina produkter.

Placeringsort: Skåne/södra Sverige

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan via www.mercuriurval.se (ref.nr SE-12602). Sista ansökningsdag är den 27e november. Eventuella frågor besvaras av Adam Bergström, konsult på Mercuri Urval via adam.bergstrom@mercuriurval.com alt. 070 928 29 87.

Om företaget
Sysmex är en global ledare inom design och utveckling av högkvalitativ, pålitlig och innovativ klinisk diagnostisk hematologi, koagulations- och urinalysutrustning och informationshanteringssystem. Sysmex tillhandahåller laboratorier de verktyg, service och support som behövs för att möta de ständiga utmaningarna av ökande krav och minskande resurser. Sysmex hjälper laboratorier - stora och små – att hantera arbetsbelastningen, få snabbare och mer exakta resultat och dela mer detaljerad information med fler beslutsfattare - allt till lägre kostnader och med färre tekniker. Sysmex är engagerade för att använda sin kreativitet, erfarenhet, automationskunskap och vetenskaplig kunskap för att hålla laboratorier i frontlinjen av patientvård - idag och i framtiden.

Sysmex sysselsätter ca. 8000 personer världen över och är en ledande leverantör inom deras område. Det globala huvudkontoret, Sysmex Corporation, är beläget i Kobe, Japan, medan det nordiska huvudkontoret ligger i Köpenhamn, Danmark. Den nordiska organisationen har cirka 70 anställda.

Läs mer om Sysmex på www.sysmex.com eller www.sysmex.se