Redovisningsekonom till AbbVie

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 13 november 2017
Stängs
den 3 december 2017
Kontakta
Ramona Johansson
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Om AbbVie

Är du en driven och social person som känner dig trygg i rollen som redovisningsekonom, vill du vara med och göra skillnad samt få möjligheten att utvecklas i ett Internationellt bolag?

Erbjudande
Bli en del av en av Sveriges bästa arbetsgivare! Nu erbjuds du möjligheten att bli en del av ett företag med högt i tak som värdesätter sin personal. Det här är ett företag som erbjuder spännande karriärmöjligheter och utveckling. För rätt person finns det goda chanser till att bli överrekryterad till AbbVie efter din konsultperiod.  

Om tjänsten/arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del av ett team om tre personer där du rapporterar till Controllern. Som redovisningsekonom har du en viktig roll, du har ett tätt samarbete mot Shared Service Center i Polen, stöttar teamens assistenter samt övriga inom bolaget. Du agerar även kontaktperson externt gentemot revisorer och myndigheter.

Exempel på arbetsuppgifter:

  •    Löpande bokföring
  •    Uppföljningar, avstämningar
  •    Månads- och årsbokslut
  •    Skapa samt utveckla rutiner och processer
  •    Rapportering och se till att AbbVie policies och rutiner följs

Din Bakgrund
Vi ser gärna en person med ca 1–3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete samt en relevant utbildning inom ekonomi. Du har god förståelse för de svenska redovisningsreglerna och mycket goda Excelkunskaper. Det är meriterande om du har förståelse för US Gaap.

Som person har du starka analytiska färdigheter och beprövad förmåga att analysera och optimera processer, du är lösningsorienterad och har en förmåga att se förbättringsområden. Du är en teamplayer med ett stort sinne för service, bygger starka relationer och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Vidare trivs du i en internationell miljö och kan hantera det engelska språket obehindrat i tal och skrift. 

Om AbbVie
AbbVie är ett forskande biopharmaföretag som arbetar för att hitta lösningar på svåra sjukdomar. I nära samarbete med flera aktörer i samhället driver vi hållbara vårdlösningar, med målet att förbättra livet för människor som påverkas av sjukdom. Våra fokusområden är immunologi, neurologi, onkologi och virologi. Vi vill även bidra till det samhälle vi lever i och samarbetar därför i flera initiativ kring socialt ansvar. Vi är representerade i 170 länder och har cirka 29 000 medarbetare. I Sverige har vi cirka 140 medarbetare och huvudkontor i Solna. 2017 utsågs vi, för tredje året i rad, till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För mer information besök www.abbvie.se 

När du blir en av oss
Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på EQonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Vill du veta mer
Vi som hjälper Abbvie med detta uppdrag är kandidatansvarig Ramona Johansson (ramona.johansson@eqonomy.se) och konsultchef Maria Hansson (maria.hansson@eqonomy.se)

Du får gärna kontakta oss om du har frågor kring tjänsten, i annat fall vill vi tipsa dig om att skicka din ansökan direkt, då processerna oftast går snabbt.

Vi ser fram emot att höra från dig!