Head of Shared Service Center till Aleris

5 dagar kvar

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 24 november 2017
Stängs
den 23 december 2017
Kontakta
Lisa Aspsäter
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Aleris står inför ett omfattande förändrings- och utvecklingsarbete, som omfattar såväl intern som extern verksamhets- och affärsutveckling. Vi kommer arbeta med att förändra hur vi leder och styr företagets verksamheter, men också hur våra stödfunktioner på bästa sätt stöder verksamheterna som en stabil och effektiv bas.

Som ett led i detta rekryterar vi nu en Head of Shared Sevice Center för den svenska verksamheten som idag består av ca 40 medarbetare och innefattar all redovisning inklusive kund- och leverantörskontrahantering samt löneadministration. Rollens huvudsakliga uppgift blir att leda verksamhetens förändrings och förbättringsresa och ansvarar för att funktionen levererar sina tjänster kostnadseffektivt, med hög kvalitet och inte minst utgör ett stort stöd till verksamheten.

Vi söker dig som är Civilekonom med 8 till 15 års relevant arbetslivserfarenhet. Du har en bakgrund inom Management Consulting, Revision eller som Redovisningschef. För att lyckas i rollen krävs strategisk höjd, stort driv och ett processinriktat tankesätt. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta med outsourcade verksamheter och rätt kandidat brinner för processer, förbättringsarbete och ledarskap.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

– Ansvara för, planera och driva verksamhetens arbete
– Löpande arbete med förändring, effektivisering och processförbättringar
– Säkra att rätt kompetens och förmågor finns i organisationen
– Personalansvar för ca 40 personer, varav 2 direktrapporterande gruppchefer
– Budgetansvar för avdelningen
– Skapa goda relationer med Aleris olika verksamheter och även andra stödfunktioner såsom HR, IT, Business Control samt koncernens centrala finansfunktion

Vem är du?

– Du har goda ledaregenskaper, samarbetsförmåga och intresse för förändring
– Du har relevant akademisk utbildning och arbetslivserfarenhet
– Din svenska och engelska är felfri
– Du har lätt för att skapa goda relationer och har erfarenhet av att coacha, vägleda och entusiasmera medarbetare
– Du är leveransinriktad och arbetar med ett tydligt uttalat resultatfokus
– Du har drivkraft och förmåga att arbeta självständigt.
– Som person är du strukturerad, drivande, analytisk och lösningsinriktad

Aleris växer fort och här får du chansen att utvecklas inom ett bolag som just nu står inför ett omfattande förändrings- och utvecklingsarbete. Tjänsten är placerad i anslutning till Sabbatsbergs sjukhus i centrala Stockholm och du rapporterar till koncernens CFO.

Om Aleris
Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vård- och omsorgsföretag. Verksamheten har stor bredd och omfattar specialistvård, primärvård och diagnostik, äldreomsorg och hemtjänst samt stöd och boende för unga och psykisk omsorg för vuxna. 

Vi har ett långsiktigt engagemang och ägs sedan 2005 av Investor. Med fokus på innovation och nytänkande vill vi vara med och utveckla morgondagens vård och omsorg och bidra till ett bättre och friskare samhälle. Vi har närmare 11 000 medarbetare fördelade på 500 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark. Som privat aktör vill vi vara en god samarbetspartner till den offentliga vården och omsorgen, såväl ett komplement som en integrerad del.

Kontaktperson
Lisa Aspsäter
Rekryteringskonsult
lisa.aspsater@futurevalue.se