Kontraktsadministratör till välkänd biltillverkare

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 22 december 2017
Stängs
den 21 januari 2018
Kontakta
Gustav Kendel
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Kontraktsadministratör till välkänd biltillverkare

Vill du komma in i en organisation med högt i tak och där nytänkande är mer än välkommet? Är du en noggrann och driven administratör? Då kan detta vara tjänsten för dig!

SJR söker för kunds räkning en ansvarsfull kontraktsadministratör, som kommer att arbeta med avtal inom bilfinansiering mot kunder och återförsäljare. Tjänsten är ett konsultuppdrag om 6 månader, med stor chans till förlängning eller överrekrytering.

Vår kund är en internationell och välkänd biltillverkare, och sitter i öppna och ljusa lokaler i Sundbyberg. 

Arbetsuppgifter
I rollen som kontraktsadministratör kommer du att arbeta brett med hantering av finansieringsavtal, vilket bland annat innefattar

  • Validering och aktivering av finansieringsavtal (Avbetalning & Leasingkontrakt) i vårt affärssystem View21
  • Hantering av kompletteringar gentemot återförsäljare och kunder för inkomna finansieringsavtal
  • Kontroller och kontakter mot Transportstyrelsen
  • Adressuppdateringar
  • Hantering av Autogiro gentemot slutkunder
  • Kontakter med återförsäljare
  • Indexering av inkomna finansieringsavtal
  • Samt övriga arbetsuppgifter förekommande på kundservice

Du kommer att bli en del av ett team om 9 personer, som värderar samarbete och en god stämning högt.

Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker har avslutad gymnasieexamen, gärna inom ekonomi, och har något eller ett par års erfarenhet av administrativt arbete. Det är meriterande om du även har arbetat inom bank eller finans tidigare men detta är inget krav. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering, och ser att du är

  • noggrann
  • ansvarstagande
  • självständig
  • bra på att samarbeta med kollegor

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 6 månader. För rätt person finns mycket god chans till förlängning eller överrekrytering till kunden. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan utsatt datum. Ta chansen och ansök idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel, 076-647 16 45.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Liknande jobb

Liknande jobb