Kundanalytiker till SPP - utveckling analysmiljö

Rekryterare
SPP
Plats
Stockholm
Annonserat
den 31 januari 2018
Stängs
den 1 mars 2018
Kontakta
Sarah Sturesson
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Är du en fena på att hämta ut data, strukturera den och bygga analysmiljöer för att få insikter i kundernas beteende och behov? Motiveras du av att arbeta i en värderingsstyrd organisation där hållbarhet är din dagliga kompass? SPP erbjuder dig en utvecklande och spännande roll i en stimulerande miljö där du får vara med att påverka hur SPP tar sin kundbearbetning till nya nivåer, där kundresan och kundens upplevelse står i fokus.

Om tjänsten
Till SPPs Försäljnings- och Marknadsenhet söker vi en kund-och affärsorienterad Kundanalytiker. Rollen ingår i avdelningen Kundutveckling & Insikt, vars uppdrag idag är att supporta hela organisationen med förståelse och analys av SPPs kundbas, både individ och företag samt med planen för hur SPP ska bedriva framgångsrik kundutveckling på ett insiktsdrivet, systematiskt och framgångsrikt sätt. I målbilden finns en ambition för avdelningen att ta en mer central roll i att "dirigera" organisationen utifrån kundinsikter, så att kunderna får rätt erbjudande i rätt kanal. Som Kundanalytiker kommer du i detta spela en viktig och central roll för att nå denna ambition.

Som kundanalytiker kommer du att ansvara för att utveckla avdelningens analysmiljö. Med hjälp från organisationens BI-experter kommer du att introduceras i nuvarande programvara och datalager för att kunna överföra och implementera en träffsäker och effektiv analysmiljö med relevanta kundvyer för avdelningen Kundutveckling & Insikt. I rollen ingår även ansvar för att säkerställa, hantera, strukturera och inte minst analysera data kring kundernas beteenden. Kompetens och kunskaper inom metoder som machine learning och prediktiv analys finns inom organisationen och vi ser att du har ett intresse för att lära dig mer om detta för att lyckas med uppdraget att vidareutveckla kunddialogen.

Du kommer att arbeta, nära dedikerade kollegor i ett agilt team som bl.a. består av ytterligare en kundanalytiker, marketing automation specialist, projektledare, planerare och marknadsanalytiker i en kultur som präglas av samarbete och öppenhet. SPPs har sina lokaler mitt i centrala Stockholm med eget gym och matsal i huset. 

Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll söker vid dig med universitets- eller högskoleutbildning inom matematik, statistik och/eller ekonomi.   

Du har tidigare arbetat i en marknadsfunktion som antingen kund/CRM analytiker där du hämtat data ur en kunddatabas. Kanske har du stöttat organisationen med utveckling av kundrapporter, analys av kundbeteenden samt kravställt på analysmiljö? Det är mycket meriterande om du har arbetat i en regulatorisk verksamhet.

Vi värderar personliga egenskaper högt och vi tror att du är en analytisk och strukturerad person som brinner för att förstå kundernas beteende och omsätta insikter till actions. Det är också meriterade om du har intresse för hållbarhet och ansvarsfulla investeringar. Du trivs med att hjälpa och stötta andra och att kunna påverka, därför är det viktigt att du ser ständiga förbättringar som en del av ditt dagliga arbete och har framåtanda. För att passa in på avdelningen och på SPP vill vi dessutom att du är prestigelös och lyhörd.

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar SPP med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen nedan. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Sarah Sturesson på 08-120 50 425. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Om SPP
SPP är en del av Storebrand, tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. SPP har idag ca 400 anställda och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm.

Liknande jobb

Liknande jobb