Redovisningskonsult till Berit Möller & Co AB

Plats
Stockholm
Annonserat
den 9 mars 2018
Stängs
den 28 mars 2018
Kontakta
Ellen Andersen
Arbetstid
Heltid

Är du en erfaren redovisningsekonom med gedigen erfarenhet av värdepapper? Söker du en familjär arbetsplats mitt i Stockholms City? Då kan detta vara rollen för dig.

Erbjudande
Berit Möller & Co är en Family Office / Redovisningsbyrå med placering på Östermalm i Stockholm. De sitter i härliga lokaler i närheten av Humlegården med utsikt över takåsarna. Här erbjuds du en platt organisation med kollegor som är ödmjuka, drivna och familjära. Det är ett bolag i tillväxt där du som anställd har stor möjlighet att både utvecklas inom karriären och personligt. Det här är ett uppdrag på sex månader med start så snart som möjligt, som för rätt person kan leda till fast anställning.

Om rollen
Som redovisningskonsult på Berit Möller & Co kommer du få helhetsansvar för kunderna, som består av allt från värdepappershandel och fåmansbolag, till förmögna familjers hela ekonomi. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:

  •   Vara rådgivande mot kund
  •   Sköta redovisningen av bolagen från ax till limpa
  •   Redovisning av värdepapper
  •   Upprätta bokslut och rapportera enligt 3:12 reglerna
  •   Skatteplanering och deklarationer, även privata deklarationer

Vem söker vi
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning samt bred praktisk erfarenhet från redovisning. Det är meriterande om du arbetat som redovisningskonsult eller inom revision tidigare. Du har kunskap kring hela redovisningsflödet, förståelse för värdepapper och de skatteregler som det innefattar samt, deklaration och 3:12 regler. Som person är du ödmjuk och trivs i en familjär kultur där det är högt i tak. Kulturen på Berit Möller & Co innebär att alla hjälps åt i stort som smått. Det innebär också att du bör vara en prestigelös lagspelare som är lojal mot dina kunder och medarbetare. Du är van vid kundkontakt och att leverera service i världsklass!

Om Berit Möller & Co
Berit Möller & Co har hand om helhetshanteringen av både privatpersoners och bolagens ekonomi. Bolaget bildades 2012 och befinner sig nu i en stark tillväxtfas där de nuvarande fem anställda söker sin sjätte medarbetare.

För mer information
Får du gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten. Vi som arbetar med detta uppdrag är Ellen Andersen, ellen.andersen@eqonomy.se och Elin Allskog, elin.allskog@eqonomy.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, fyll i dina svar i textrutorna samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess.

Vi ser fram emot din ansökan!

Liknande jobb

Liknande jobb