Ekonomiassistent inom kundreskontra till välkänd apotekskedja

Rekryterare
SJR
Plats
Stockholm
Annonserat
den 23 mars 2018
Stängs
den 22 april 2018
Kontakta
Gustav Kendel
Arbetstid
Heltid

Ekonomiassistent inom kundreskontra till välkänd apotekskedja

Har du arbetat något år med kundreskontra, och vill komma in i ett härligt gäng där dina kompetenser får utvecklas? Då kanske detta kan vara något för dig!  

Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent som kommer att arbeta inom kundreskontra. Du kommer att få arbeta brett med detta, men med tydlig tyngdpunkt på kundfakturering. Övriga uppgifter innefattar bland annat

  • Påminnelsehantering
  • Inkasso
  • Butiksredovisning
  • Kundinbetalningar
  • Avstämningar
  • Delaktighet i bokslut

Du kommer att ingå i ett shared service-team om 9 personer, och tillsammans med två andra kollegor kommer du att vara en del av kundreskontra-teamet.

Vår kund är en välkänd apotekskedja, och sitter i inbjudande och nybyggda lokaler vid Lindhagen på Kungsholmen.

Lämplig bakgrund
För att på bästa sätt komma in och trivas i denna roll tror vi att du har en ekonomirelaterad utbildning från universitet/högskola, alternativt en relevant YH- utbildning. Därtill har du något eller ett par års erfarenhet av ekonomirelaterat arbete där kundreskontra ingått.

Du är van vid och intresserad av att hantera kundfakturering, och har god förståelse för helheten i det ekonomiska flödet.   

Du har god systemvana och har erfarenhet av att arbeta i Excel, med bland annat kunskap av att hantera pivottabeller.

Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten, eftersom såväl svenska som internationella kontaktytor förekommer.

Som person ser vi gärna att du är öppen, social och gillar att arbeta i team, samtidigt som du har god förmåga att fokusera och prioritera.

Vi välkomnar dig till ett härligt gäng med god stämning och fina utvecklingsmöjligheter – sök idag!

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SJR med start omgående och som pågår i 6 månader. Därefter finns för rätt person stor chans till förlängning eller överrekrytering till kunden. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Liknande jobb

Liknande jobb