Business Controller till Kapitalförvaltningen på Länsförsäkringar AB

Plats
Stockholm
Annonserat
den 20 april 2018
Stängs
den 25 maj 2018
Kontakta
Therese Kraft
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Business Controller till Kapitalförvaltningen på Länsförsäkringar AB

Har du erfarenhet av Kapitalförvaltning eller Bank och drivs av möjligheten att få forma en nyinrättad roll i en i större organisation?

Är du också Business Controller som är nyfiken på nya utmaningar? då kanske detta jobb väcker ditt intresse? 

SJR söker nu för Länsförsäkringar AB´s räkning en erfaren Business controller till enheten Kapitalförvaltning.

Engagemang, tillit, professionalism och öppenhet är det som driver utveckling hos Länsförsäkringar!

Rollen som Business Controller är en nyinrättad roll inom Kapitalförvaltningen. Tjänsten som Business Controller är en varierad och bred roll. I arbetet ingår månadsrapportering, prognosarbete, uppföljning och analyser tillsammans med verksamheten för att säkerställa god och ökande effektivitet över tiden. I uppdraget ingår processansvar för affärsplanering och prognoser och du har en central roll i uppföljning av den löpande verksamheten och utvecklingsprojekt. Rollen stödjer också enhetens chefer i styrning och utveckling av verksamheten.

Arbetet sker i nära samarbete med övriga avdelningschefer inom kapitalförvaltningen. Du kommer sitta med i ledningsgruppen och rapportera till chefen för Kapitalförvaltningen. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Månadsrapportering
  • Utveckla och ta fram ett analysverktyg som kan jämföras med aktörer på marknaden
  • Stötta och leda enhetens chefer i styrning och utveckling av verksamheten
  • Uppföljning
  • Affärsplanering
  • Kostnader/lönsamhetsanalys
  • Verksamhetsrapportering till ledningen

Vem är du?
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har tio års erfarenhet av Kapitalförvaltning eller från bank.  Som person har du god analytisk förmåga, är målinriktad, drivande och föredrar frihet under ansvar och har förmåga till självständiga prioriteringar. God erfarenhet och förståelse av värdepapper! Du är strukturerad, har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, har god pedagogisk förmåga samt trivs med att arbeta både enskilt och i team. Du drivs också av att utveckla affär och delta i arbetet med ständiga förbättringar av vår verksamhet.

Om Kapitalförvaltningen på LFAB
Enhet Kapitalförvaltning ansvarar inom LFAB-koncernen för att bedriva en hållbar kapitalförvaltning. Vår förvaltning bygger på strategisk allokering och långsiktighet. Vi ansvarar också för hanteringen av matchningen av de försäkringstekniska skulderna för koncernens försäkringsbolag.

Till Kapitalförvaltningens uppgifter hör också att agera köpare av externa förvaltningstjänster, vara kravställare på förvaltningsorganisationer samt genomföra uppföljning och kontroll av utlagda förvaltningsuppdrag. Kapitalförvaltningen ansvarar även för rapporteringen av kapitalförvaltningens arbete till styrelsen och underlag för myndighetsrapportering.

Länsförsäkringar – en unik arbetsgivare!

I vår organisation leder återkoppling och uppföljning av dina prestationer affären framåt. Samma öppenhet som vårt starka varumärke står för strävar vi även efter internt. Mångfald värderas högt i vår verksamhet och vi lägger stort fokus på hälsa för att skapa balans mellan jobb och fritid.

Läs mer om Länsförsäkringar AB med dotterbolag 
http://bit.ly/2oruK00

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Länsförsäkringar med SJR. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig ansöka snarast, sista ansökningsdag 25/5. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. 

Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Therese Kraft på tfn. 08-407 55 14. Varmt välkommen med din ansökan!

Liknande jobb

Liknande jobb