Härjedalens kommun rekryterar VD för VA- renhållningsbolag

Plats
Jämtlands län, Härjedalen, Berg
Annonserat
den 22 maj 2018
Stängs
den 18 juni 2018
Ref:
45049
Kontakta
Pär Gårdbro
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Kommunerna Härjedalen och Berg bildar ett gemensamt bolag för VA och renhållning med start 1/1–2019. Vi söker därför en VD som ska leda arbetet in i framtiden. Styrelsens säte för bolaget kommer att vara i Härjedalens kommun.

Arbetsuppgifter
Som VD kommer du att starta upp verksamheten, som tidigare har bedrivits i kommunal regi, i ett driftbolag. Bolaget kommer att omsätta ca 125 MSEK och ha ca 70 anställda.

Uppstarten av bolaget innebär att du tillsammans med dina medarbetare skapar en organisation som kännetecknas av framåtanda, utveckling, professionalitet och hög kvalitet. Som VD företräder du bolagets vision, värderingar och mål och ska samverka, kommunicera och skapa goda relationer såväl externt som internt.
Som VD skapar du goda förutsättningar för dina medarbetare så att ni tillsammans på ett resultatinriktat sätt och med en helhetssyn når bolagets övergripande mål.
Du har det övergripande ansvaret för personal-, ekonomi- och verksamhetsfrågor.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning som vi bedömer som relevant eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har tidigare chefserfarenhet och erfarenhet av förändringsarbete. Du har god kunskap inom relevant lagstiftning och erfarenhet av något av verksamhetsområdena som bolaget bedriver. Erfarenhet av att driva affärsmässig verksamhet är meriterande

Personliga egenskaper
Vi söker en positiv, tydlig, motiverande och entusiasmerande ledare som har ett genuint intresse för verksamheten och människorna som verkar i den. Du stöttar, stimulerar och kompetensutvecklar medarbetarna samt skapar bra förutsättningar för en god arbetsmiljö och arbetsglädje. Du har god förmåga att utveckla relationer och att samverka både internt och externt.
Att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och är en lagspelare är av största vikt.
Det är viktigt att du tänker strategiskt och har förmåga att planera, utveckla och leda verksamheten med helhetssyn samt är resultatinriktad.
Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift och körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.

Ansökan och kontaktperson
Du ansöker om tjänsten via experis.se med jobb-id-nr 45049. Där laddar du upp ditt svenska CV, innehållande personligt brev och meritförteckning, gärna i samma dokument.
Sök gärna så snart som möjligt då vi kan komma att påbörja intervjufasen redan före sista ansökningsdag som är den 18 juni. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning av erforderliga politiska beslut.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pär Gårdbro på 070 – 268 80 76 eller via mail par.gardbro@se.experis.com
Varmt välkommen med din ansökan!