Xylem

HR Administratör till Xylem

Rekryterare
Xylem
Plats
Emmaboda
Annonserat
den 4 juni 2018
Stängs
den 25 juni 2018
Kontakta
Anna Elm
Kategori
HR / Personal
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Vill du bli vår nya kollega? 
Produktionssiten i Emmaboda är den största inom Xylem-koncernen och vi är idag cirka 1200 anställda. I tillverkningen ingår alla moment från gjutning fram till färdig produkt. På siten finns det förutom kärnverksamheten inom produktion även distributionscenter, finansavdelning, IT, HR med mera. 

Arbetsbeskrivning 
Vi startar nu upp HR Shared Service Center i Emmaboda som ska arbeta med daglig HR-support till samtliga avdelningar inom Xylem i Sverige, på sikt är målet att även kunna supportera Xylemavdelningar i övriga Norden. Vill du vara med på denna resa?

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak vara att supportera medarbetare och chefer i system, administrera utbildningar/kurser, introducera nya medarbetare, uppdatera system, skriva kontrakt och andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Stor fördel om du har intresse och/eller erfarenhet av arbetsrätt och lön

Vidare ingår det att sammanställa och färdigställa underlag, analysera rapporter samt förmedla uppföljning kring timmar, kostnader och sjukfrånvaro/frånvaro. Tjänsten innebär ett nära samarbete med HR Business Partners och chefer i olika frågor. Du kommer att ha många interna kontaktytor, vilket ställer krav på att du både är kommunikativ och serviceorienterad. 

Kompetens & Erfarenhet 
Vi letar efter dig som tycker att service och administration är det roligaste som finns! Du har en förmåga att sätta dig in i kundens behov och utmanas av att göra varje unik kund nöjd. Som person är du noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. För oss är det viktigt att du har en god samarbetsvilja då vi är ett stort team som arbetar tillsammans och hjälps åt. Du tycker om att lära dig nya saker och är prestigelös när det kommer till arbetsuppgifter. För att kunna bemöta våra kunder har du även goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om har en utbildning med inriktning mot HR, gärna med inriktning mot lön eller avtal. Grundkravet är att du minst har gymnasieutbildning med relevant yrkeserfarenhet.
Det är viktigt att du känner igen dig i våra grundvärderingar - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. 
Att du behärskar Officepaketet samt har god system- och datorvana är ett krav, men det absolut viktigaste för oss är hur du är som person och att du delar våra värderingar.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Anna Elm, HR, 0471-24 71 34 eller Robert Arvefalk, Learning & Development Manager 0471-24 74 83

Välkommen in med din ansökan, dock senast 2018-06-30. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt webbverktyg.

Representant för Unionen är Kenneth Philipsson, Representant för Akademikerna är Jenny Johansson, 0471-24 70 00.

Om oss
På Xylem arbetar drygt 16 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt - hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvarumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder. Xylem hade 2017 en omsättning på 4,7 miljarder dollar. Tryck här för en kort film om vår verksamhet. 

www.xylem.com