Verksamhetsutvecklare till Skandikon, Stockholm

4 dagar kvar

Rekryterare
Skandikon AB
Plats
Stockholm
Annonserat
den 27 augusti 2018
Stängs
den 26 september 2018
Kontakta
Sissel Pettersen
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Drivs du av att arbeta med förbättring och utveckling? Vill du arbeta kundnära och i en verksamhet med stort digitaliseringsfokus? Då kan detta vara rollen för dig!

Skandikon växer och är i förändring vilket bl a innebär att vi effektiviserar vår utvecklingsprocess. Vi söker därför nu en utökning till gruppen som arbetar med verksamhetsutveckling. Rollen som verksamhetsutvecklare är en nyckelfunktion inom Skandikon och gruppen består idag av 3 personer. Du kommer tillsammans med dina kollegor ansvara för att utveckla och effektivisera verksamhetsprocesser och systemstöd.

I rollen som verksamhetsutvecklare ingår ansvar för att verksamhetsprocesserna är effektiva och ändamålsenliga utifrån ett verksamhetsperspektiv och ett ekonomiskt perspektiv. Arbetet innefattar att identifiera och kartlägga förbättringar, ta fram krav och stödja införande av förändringar.

Verksamhetsutvecklarna arbetar tvärfunktionellt och samarbetar exempelvis med processägare, verksamhetsutvecklare, riskansvarig, businesscontroller och IT-arkitekt för att förankra förändringar och stödja i genomförande. Gruppen arbetar även med olika projekt för implementering av nya regelverk, nya kunder, utvecklar och kravställer befintliga kunduppdrag samt har även en stödjande roll internt i specialistfrågor. Gruppen arbetar enligt Lean och med ett agilt tänk.

Du blir en del av affärsområdet Erbjudande & Utveckling som innefattar affärsutveckling, verksamhetsutveckling och IT. Rollen rapporterar till Chef Verksamhetsutveckling och kontoret är placerad i centrala Stockholm.

Om tjänsten
Vad kan Skandikon och rollen erbjuda dig?
Skandikons medarbetaridé är att vi vill kombinera affärsmässighet och dokumenterad spetskompetens med lyhördhet, initiativförmåga och ett starkt personligt engagemang till våra kunder. Då vi växer och utvecklar vår verksamhet är det därför även viktigt att du drivs av att jobba i projekt och en omväxlande miljö med högt tempo. Vi kan i vår tur erbjuda dig en öppen och lärorik arbetsplats i och med det utpräglade samarbetet mellan avdelningarna. Vi premierar nytänkande, egna initiativ och låter våra medarbetare påverka sitt arbete. Ta chansen och sök idag och bli del av en spännande och utvecklande arbetsplats!

Är det här du?
För att du ska passa för tjänsten krävs:

• Relevant universitets/högskoleexamen alternativt längre relevant arbetslivserfarenhet med kurser inom projektledning, verksamhetsutveckling, digitalisering eller liknande 
• 3–5 års erfarenhet från en liknande roll med digitaliseringsfokus och vi ser att du har erfarenhet från försäkring, bolag som verkar inom processer/produkter/tjänster för ekonomiskt flöde, bank, finans eller likvärdigt
• Har du kunskaper och erfarenhet inom tjänstepension samt arbetat med Lean och agilt tänkande ses det som meriterande
• En förutsättning för rollen är att du talar och skriver obehindrat på svenska och känner dig bekväm med affärs engelska

I den här rekryteringen kommer vi även att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som drivs av att arbeta med ständiga förbättringar och har förmågan att självständigt driva projekt/arbeten framåt. Du kan hantera flera saker samtidigt och trivs i en miljö där det ständigt händer saker. Du är analytisk, arbetar metodisk och strukturerad samt är noggrann i ditt arbete. Du har ett stort kundfokus samt fokus på att alltid leverera hög kvalité. Vidare söker vi dig som är lugn, tydlig i din kommunikation samt är en prestigelös teamplayer med energi och en positiv inställning till förändringar. 

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Skandikon med Level Recruitment. För att söka tjänsten, klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Sissel Pettersen på 08-120 50 426.

Välkommen in med din ansökan!

Om Skandikon
Skandikon är ett av Sveriges mest erfarna outsourcingföretag inom pensionsadministration och stiftelseförvaltning. Skandikon är en oberoende tjänsteleverantör i huvudsak inom den svenska tjänstepensionsmarknaden. Skandikons arbetssätt och verksamhetssystem är helt anpassade för att hantera tillståndspliktig verksamhet. Många av Skandikons uppdragsgivare står under Finansinspektionens tillsyn. Det innebär i praktiken att även Skandikons verksamhet står under denna tillsyn - och hanteras i enlighet med den.

Skandikon är det gemensamma varumärket för Skandikon Administration AB, Skandikon Pensionsadministration AB och Svensk Pensionsadministration KB. De båda förstnämnda är dotterbolag till Livförsäkringsbolaget Skandia medan det sistnämnda ägs av Skandikon tillsammans med Försäkringsbranschens Pensionskassa. Skandikon omsätter ca 120 Mkr och har ca 100 anställda med kontor i Stockholm, Sundsvall och Vilnius. Läs gärna mer på skandikon.se

Kontaktperson:

Sissel Pettersen
08-120 50 426

Tjänstens omfattning:  Heltid

Anställningsform:  Tillsvidareanställning

Placeringsort:  Stockholm

Liknande jobb

Liknande jobb