Digital Content Manager med ansvar för marknadsföring i sociala medier

6 dagar kvar

Plats
Växjö
Annonserat
den 3 oktober 2018
Stängs
den 24 oktober 2018
Ref:
SE-13323
Kontakta
Per Anders Nilsson
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Position
Vi är inne i ett spännande skede där vi står inför en utökad satsning av vår E-handel och lanseringen av ett antal nya webbshoppar. Vi söker nu dig som, med placering i Växjö, vill vara delaktig i denna satsning och ta det övergripande ansvaret för planering, produktion, spridning, mätning, utvärdering och optimering av innehåll för marknadsföring av våra varumärken/produktgrupper via digitala kanaler (webb, Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn, bloggar etc.) och därigenom driva trafik till våra webbshoppar. Du skapar texter, filmer och annat bildmaterial, svarar på frågor och kommentarer i våra sociala medier och har kontakt med externa bloggare.

Ditt arbete sker i tätt samarbete med produktgruppen och våra grafiska designers och du ingår i företagets e-handels team.

Vi söker dig som älskar sociala medier! Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ett genuint intresse för content marketing och copywriting. Du är en duktig skribent på både svenska och engelska och har vana av bild- och videoredigering.

Som person är du sprudlande, engagerad och drivande och du ser samarbete som den bästa vägen för att nå resultat. Självklart behärskar du kanaler som YouTube, Facebook och Instagram och verktygen bakom dessa.

Vi erbjuder en spännande, ansvarsfull och omväxlande roll i ett företag med mycket driv och stort engagemang där du kommer att få stor betydelse för företagets fortsatta utveckling och framgång.

Är det här jobbet för dig? Välkommen med din ansökan (personligt brev och CV) snarast, dock senast den 24 oktober 2018 via www.mercuriurval.se (ref.nr. SE-13323). Frågor besvaras av vår konsult Per Anders Nilsson vid Mercuri Urval, tel. 070-312 44 48. Om företaget Burde Förlags AB är ett framgångsrikt företag med egen produktutveckling, produktion, logistik och försäljning. Vi har ett brett sortiment av kalendrar och designade kontorsartiklar, ett finpappers- och kortsortiment under varumärket Papperix och friskvårdskonceptet JobOut. Företaget har ca 60 anställda med huvudkontoret i Växjö samt kontor i Köpenhamn, Oslo, Stockholm och Helsingfors. Besök www.burde.compapperix.com och jobout.com för mer info.