Controller till spännande tjänst på internationellt bolag

6 dagar kvar

Rekryterare
SJR
Plats
Göteborg
Annonserat
den 23 november 2018
Stängs
den 23 december 2018
Kontakta
Katarina Forslund
Anställningsform
Visstid
Arbetstid
Heltid

Controller till spännande tjänst på internationellt bolagTill vår kund söker vi nu en controller till deras affärsområde Sales & Operational Planning (S&OP). Du rapporterar direkt till controllerchefen som finns på plats på kontoret i Mölnlycke och tillhör ett globalt team om fem personer.  

Vad innebär rollen? 
Som Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av månadsrapportering, prognoser och uppföljning, budgetarbete, finansiell kontroll, konsolidering av resultat och att stötta upp i affärsplaneringsprocessen. Du kommer arbeta i ett globalt team på 5 Controllers och ni verkar tillsammans med att förbättra processer och struktur både globalt och lokalt. 

Utöver global kontakt med dina kollegor inom Sales & Marketing kommer du ha en tät dialog med teamet inom Supply Chain gällande planering och prognostisering av material, detta för att du ska kunna göra en prognos för produktionen.  I din roll ingår även ansvar för prissättning inom S&OP, försäljningsprognoser för berörda avdelningar samt att stötta upp i affärsplaneringsprocessen och bidra med lönsamhetsanalyser. Du stöttar också regelbundet med ad-hoc analyser för den svenska enheten samt förfrågningar från externa parter. 

Vem söker vi? 
Vi tror att du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning samt 1–5 års arbetslivserfarenhet. Har du arbetat som controller tidigare är det mycket meriterande. Vi ser det som positivt om du har arbetat i en internationell miljö samt om du har erfarenhet från en producerande verksamhet.  

Som person är du analytisk och snabbtänkt med resultatfokus. Du har förmågan att på kort tid skapa dig en helhetsbild och är duktig på att kommunicera och presentera siffror på ett lättbegripligt sätt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i Excel samt att du har erfarenhet från arbete i något ekonomisystem och rapporteringsverktyg. Tidigare erfarenhet från arbete i Hyperion är meriterande. Vidare är det viktigt att du bidrar till ett bra arbetsklimat och värnar om dina kollegor. För rollen krävs också att du behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift. 

Om uppdraget  
Uppdraget är ett föräldravikariat med start så snart som möjligt dock senast i januari 2019 och sträcker sig fram till april 2020, med chans till förlängning.  

Din ansökan 
Urval och intervjuer kommer ske löpande så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag. 

Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Katarina Forslund på telefon: 031-333 54 82. Urval och intervjuer sker löpande.  

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. 

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. 

Liknande jobb

Liknande jobb