Verksamhetsutvecklare till Skandikon

Rekryterare
Skandikon AB
Plats
Stockholm (Stad)
Annonserat
den 21 december 2018
Stängs
den 20 januari 2019
Kontakta
Sissel Pettersen
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Drivs du av att arbeta med förbättring och utveckling? Vill du arbeta kundnära och i en verksamhet med ett ständigt utvecklingsfokus? Då kan detta vara rollen för dig!

Skandikon står precis som andra aktörer i branschen inför ökade krav på digitalisering, effektivisering, transparens och regelefterlevnad. Vi behöver snabbt kunna anpassa oss till våra kunder och deras framtida krav och sedan kombinera det med vårt kunnande inom tjänstepensionsområdet. För att leva upp till nya förväntningar och framtidsäkra vår verksamhet arbetar vi ständigt med att förfina vår strategi och vårt arbetssätt och tillsätter nya roller för att stödja ett agilt arbete.

Vi söker nu en utökning till gruppen som arbetar med verksamhetsutveckling. Rollen som verksamhetsutvecklare är en nyckelfunktion inom Skandikon och gruppen består idag av 4 personer. Du kommer tillsammans med dina kollegor ansvara för att utveckla och effektivisera våra tjänster, verksamhetsprocesser och systemstöd.

I rollen som verksamhetsutvecklare ingår ansvar för att verksamhetsprocesserna är effektiva och ändamålsenliga utifrån ett verksamhetsperspektiv och ett ekonomiskt perspektiv. Arbetet innefattar ansvar för hela processen från identifiering och kartläggning till implementering och utbildning. Du kommer bland annat arbeta med att ta fram business case, facilitera workshops samt ta fram och driva förbättringsinitiativ. Det ligger i din roll att kravställa gentemot IT och det är viktigt att du tycker det är intressant och utmanande att arbeta i det sammanhanget.

Verksamhetsutvecklarna arbetar tvärfunktionellt och samarbetar exempelvis med processägare, verksamhetsutvecklare, riskansvarig, businesscontroller och IT-arkitekt för att förankra förändringar och stödja ett genomförande. Gruppen arbetar även med olika projekt för implementering av nya regelverk, nya kunder, utvecklar och kravställer befintliga kunduppdrag samt har även en stödjande roll internt i specialistfrågor. Gruppen arbetar enligt Lean och med ett agilt tänk.

Du blir en del av affärsområdet Erbjudande & Utveckling som innefattar affärsutveckling, verksamhetsutveckling och IT. Rollen rapporterar till Chef Verksamhetsutveckling och kontoret är placerat i centrala Stockholm.

Vad kan Skandikon och rollen erbjuda dig?
Våra medarbetare är vår största konkurrensfördel. Vi gör komplexa processer enkla och för det krävs djup kompetens och en förmåga att förbli innovativ.

För oss är ett starkt engagemang och stolthet i arbetet centralt. Vi strävar efter att erbjuda en flexibel, modern och individanpassad arbetsplats.

Vi vill kombinera affärsmässighet och spetskompetens med lyhördhet, initiativförmåga och ett starkt personligt engagemang till våra kunder. Då vi växer och utvecklar vår verksamhet är det därför även viktigt att du drivs av att jobba i projekt och en omväxlande miljö med högt tempo. Vi kan i vår tur erbjuda dig en öppen och lärorik arbetsplats i och med det utpräglade samarbetet mellan avdelningarna. Vi premierar nytänkande, egna initiativ och låter våra medarbetare påverka sitt arbete. Ta chansen och sök idag och bli del av en spännande och utvecklande arbetsplats!

Är det här du?
För att du ska passa för tjänsten krävs:

  • Relevant universitets/högskoleexamen alternativt längre relevant arbetslivserfarenhet med kurser inom projektledning, verksamhetsutveckling, digitalisering eller liknande
  • 3–5 års erfarenhet från en liknande roll där du har arbetat med verksamhetsutveckling med projektvana och vi söker dig med erfarenhet från tjänsteproducerande företag. Har du erfarenhet från försäkring, bolag som verkar inom processer/produkter/tjänster för ekonomiskt flöde, bank, finans eller likvärdigt ses det som meriterande
  • Har du kunskaper och erfarenhet inom tjänstepension samt arbetat med Lean och agilt tänkande är det ett stort plus
  • En förutsättning för rollen är att du talar och skriver obehindrat på svenska och känner dig bekväm med affärsengelska


I den här rekryteringen kommer vi även att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som drivs av att arbeta med ständiga förbättringar och har förmågan att självständigt driva projekt/arbeten framåt. Du kan hantera flera saker samtidigt och trivs i en miljö där det ständigt händer saker. Du är analytisk, arbetar metodiskt och strukturerat samt är noggrann i ditt arbete. Du har ett stort kundfokus samt fokus på att alltid leverera hög kvalité. Vidare söker vi dig som är lugn, tydlig i din kommunikation samt är en prestigelös teamplayer med energi och har en positiv inställning till förändringar.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Skandikon med Level Recruitment. För att söka tjänsten, klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Sissel Pettersen på 08-120 50 426.

Välkommen in med din ansökan!


Om Skandikon
Skandikon är ett av Sveriges mest erfarna outsourcingföretag inom pensionsadministration och stiftelseförvaltning. Skandikon är en oberoende tjänsteleverantör i huvudsak inom den svenska tjänstepensionsmarknaden. Skandikons arbetssätt och verksamhetssystem är helt anpassade för att hantera tillståndspliktig verksamhet. Många av Skandikons uppdragsgivare står under Finansinspektionens tillsyn. Det innebär i praktiken att även Skandikons verksamhet står under denna tillsyn - och hanteras i enlighet med den.

Skandikon är det gemensamma varumärket för Skandikon Administration AB, Skandikon Pensionsadministration AB och Svensk Pensionsadministration KB. De båda förstnämnda är dotterbolag till Livförsäkringsbolaget Skandia medan det sistnämnda ägs av Skandikon tillsammans med Försäkringsbranschens Pensionskassa. Skandikon omsätter ca 120 Mkr och har ca 100 anställda med kontor i Stockholm, Sundsvall och Vilnius. Läs gärna mer på skandikon.se

Liknande jobb

Liknande jobb