Finance Manager till Sedgwick Sweden AB

Plats
Stockholm (Kommun) (SE)
Annonserat
den 17 januari 2019
Stängs
den 16 februari 2019
Kategori
Redovisning

Sedgwick i USA köpte under 2018 Cunningham Lindsey och är därmed världens största konsultföretag inom skadereglering till försäkringsindustrin med 21,000 anställda i mer än 65 länder. Till vår svenska verksamhet söker vi en ny Finance Manager med placering i Stockholm/Solna. I Sverige är vi idag 20 medarbetare med starkt fokus på tillväxt.  

Söker du en bred, ansvarsfull och självständig roll inom ekonomi? Lockas du av att jobba i en internationell koncern med tydliga tillväxtplaner? Är du prestigelös och trivs när du får ta helhetsansvaret för ett bolags ekonomi och administration - då kan detta vara tjänsten för dig! Som Finance Manager ansvarar du för redovisning och rapportering för det svenska bolaget. Du rapporterar till Sedgwicks svenska VD samt till Regional Finance Director i London. Inom kort kommer du ha en ekonomiassistent till din hjälp med det mer löpande administrativa arbetet.  

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

  • Löpande redovisning, bokslut, årsredovisning
  • Ansvara för att finansiell rapportering håller hög kvalitet samt är i enlighet med gällande regelverk och lagstiftning
  • Budget & prognosarbete
  • Intäkts-, kostnads- och avvikelseanalyser och rapportering
  • HR- och löneadministration
  • Analysera affärstrender och ett affärsstöd till ledningen och övriga verksamheten i finansiella frågor
  • Moms- och skatterapportering
  • Kontaktperson mot revisor och bank och andra externa intressenter
    Initiera, utveckla och följa upp förbättringsområden inom ekonomi- och administration

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har en civilekonomexamen eller motsvarande i kombination med ca 5 - 10 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du har erfarenhet av att ansvara för ekonomin inom ett mindre bolag och är trygg inom redovisningsområdets samtliga delar liksom inom budget- och prognosarbete. Vidare behärskar du Excel bra samt är van att presentera finansiell information både muntligt och skriftligt på ett pedagogiskt sätt. Rollen kräver också att du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som ekonomiansvarig ser vi att du är proaktiv, analytisk och ansvarstagande samt har ett genuint affärsintresse. Du är mycket kvalitetsmedveten och noggrann samt har en prestigelös inställning. Rollen kräver också att du är kommunikativ och serviceinriktad samt trivs att arbeta mot flera kontaktytor i organisationen.

Ansökan 
I denna rekrytering samarbetar Sedgwick med SJR. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Urval och intervjuer sker löpande och vi ber dig ansöka snarast. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sara Borgeström 070-471 59 14 om du har några frågor. 

Välkommen med din ansökan!

Liknande jobb

Fler sökningar så här

Liknande jobb