Level Recruitment är sedan 2008 specialister på att rekrytera chefer och specialister. Vi verkar inom områdena Bygg & Fastighet, Ekonomi & Finans, Teknik, HR, IT samt Sälj, Marknad & Logistik. Vi tillsätter årligen fler än 200 rekryteringar i Sverige och fungerar som rekryteringspartner till såväl stora internationella koncerner till mindre företag, organisationer och myndigheter. Level arbetar enligt en kvalitetssäkrad, kompetensbaserad rekryteringsprocess där ett personligt, diskret och respektfullt bemötande är en självklarhet. För mer information se www.levelrecruitment.se.

Agil Processledare, Länsförsäkringar

Motiveras du av att arbeta med processutveckling enligt den agila metodiken? Länsförsäkringar har ett tydligt uttalat mål att bli branschledare inom Personförsäkringar, som är det område som förväntas växa rejält de kommande åren. Vill du vara nyckelroll i den spännande förändringsresan där du utmanas men också får möjlighet att dela med dig av din erfarenhet? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!

Om tjänsten

I rollen som agil processledare tillhör du avdelningen Försäljning och marknad inom affärsområdet personrisk. Gruppen består idag av tolv medarbetare. Du kommer att ha en betydande roll i utformningen och implementeringen av agil metodik, både inom avdelningen och affärsområdet. Rollen ställer höga krav på både proaktivitet, egen drivkraft och kommunikativ förmåga samtidigt som du erbjuds en unik möjlighet att vara med och utveckla och skapa.

Detta är rollen för dig som vill vara en nyckelroll och driva Personförsäkringars tillväxtresa. Teamet är ett varmt, kreativt, och prestigelöst gäng som hjälper och sporrar varandra. Verktyg, processer och rutiner finns på plats men dessa är ingenting utan drivkraftiga och kloka människor bakom – helt enkelt sådana som du.

I dina ansvarsområden ingår att:

  • Utforma och implementera processer i enlighet med den agila metodiken
  • Äga översynen och koordineringsansvaret kring Försäljning och Marknads affärs-, kommunikations-, utbildnings- och affärsplaner
  • Föra dokumentation och följa upp de primära affärs- och stödprocesserna
  • Säkerställa att processerna följs/genomförs, är bemannade och att handlingsplaner upprättas och löpande optimeras
  • Koordinera arbetsströmmarna inom Försäljning och Marknad och mot övriga gränssnitt, säkerställa helhetssyn i teamens planering samt uppföljning av leverans och avvikelser
  • Stöttar och coachar övriga medarbetare på Försäljning & Marknad i agilt och data/insiktsdrivet arbetssätt (gärna enligt SAFE-metodiken)
  • Agera processmotor och säkerställa att rätt intressenter är involverade samt själv facilitera möten i syfte att få framdrift och förankring.
     

Du rapporterar till Avdelningschefen för Försäljning och marknad, tjänsten är placerad i Länsförsäkringars trevliga lokaler vid Gärdet.

På Länsförsäkringar får du möjlighet att bli del av ett företag som lägger stor vikt vid att du som medarbetare mår bra på jobbet. Förutom mycket förmånliga anställningsvillkor erbjuds du även tillgång till fullutrustat gym med träningspass men också en bra balans mellan arbete och fritid. Dessutom arbetar Länsförsäkringar både aktivt och långsiktigt gällande hållbarhet där man ständigt utmanar för att detta ska genomsyra hela verksamheten.

Är det här du?

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med process- och projektledning enligt agil metodik, gärna inom en matrisorganisation. Du har erfarenhet av processkartläggning och processdokumentation och är van vid att arbeta målstyrt. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbeta mot projektbudget och med kostnadsuppföljning. Det är meriterande om du har en akademiskutbildning och erfarenhet av metodiken SAFE. Har du erfarenhet av försäkringsbranschen eller närliggande bransch är det ett plus. Har du dessutom arbetat inom försäljning, marknadsföring eller som scrum master är detta meriterande.

Rollen ställer krav på att du skriver och talar både svenska och engelska obehindrat.  

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Som person trivs du med att arbeta relationsbyggande, där du lyckas skapa både framdrift och trygga relationer. Vi söker också dig som är lyhörd och kommunikativ, då vi ser det som ett vinnande koncept för att lyckas samarbeta med rollens alla kontaktytor. Vi ser också att du är prestigelös och har en systematisk och noggrann arbetsstruktur. Vi hoppas att du uppskattar krav och förväntningar och gillar att arbeta insiktsdrivet och professionellt och fortlöpande utvecklas i den riktningen.

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Louisa Torstensson på 08-120 50 423. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!

LIKNANDE JOBB

Key Account Manager


Mer info
& Ansökan
Stockholms län, Stockholm