Post Acquisition Integration Manager / Project Manager

Rekryterare
Plats
Solna
Annonserat
den 8 februari 2017
Stängs
den 10 mars 2017
Kontakta
Eoin Laird
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Som ansvarig för Ambeas projektkontor kommer du ha ett övergripande ansvar för projektstyrningen av samtliga uppstarter och avslut av verksamheter inom entreprenad, nyetablering inom egen regi eller förvärv. I samband med förvärv kommer du övergripande ansvara för att projektleda integrationen av den nya verksamheten så att Ambeas processer inom bl.a. IT, inköp, HR/lön och kvalitet implementeras på ett smidigt och hållbart sätt.

Internt kommer du vara ansvarig för att vidareutveckla Ambeas projektmetodik och även utbilda kollegor inom projektmetodik och projektledning.  

Arbetsbeskrivning:

  • Övergripande ansvar för projektstyrning av samtliga uppstarter och avslut inom koncernen, utveckla best practices
  • Månadsvis statusrapportering av pågående projekt till Ambeas företagsledning
  • Ansvara för att styrmodeller och projektmetodik utvecklas och efterföljs
  • Hålla regelbundna utbildningar inom projektledning för stab och verksamheter samt utveckla relevant utbildningsmaterial
  • Vara tjänsteägare och kravställare för Ambeas projektverktyg
  • Roll som sammankallande och sekreterare i styrgruppsmöten för uppstarter och avslut samt ansvarig för programplanen som visar samtliga uppstarter med övergripande status
  • Övergripande PL och programansvarig för integrationer av förvärv – delta aktivt i förvärvsprocesser och DD för att utveckla integrationsplan i tidigt skede.
  • Som övergripande PL och programansvarig för integrationerna vara spindeln i nätet och fånga upp eventuella utmaningar så att de löses konstruktivt
  • Som övergripande PL och programansvarig för integration av förvärv ansvara för uppföljning och utvärdering av integrationer såväl finansiellt som operativt (tidplan etc.).

Tjänsten är placerad vid Ambeas huvudkontor som from sommaren 2017 kommer att vara i nybyggda lokaler i Arenastaden, Solna

Profilbeskrivning
Personen vi söker som ansvarig för Ambeas projektkontor är Civilekonom och/eller Civilingenjör med 2-4 års arbetslivserfarenhet och har en yrkesbakgrund från något av följande områden.

  • Transaction Services från “big 4” (eller liknande)
  • Managementkonsult
  • Corporate Finance
  • Erfarenhet från att arbeta i en föränderlig och snabbrörlig miljö med tuffa deadlines
  • Social, lyhörd och kommunikativ som person samt van att driva projekt självständigt

Om du är intresserad av en denna position så ansök idag! Använd ”ansök-knappen” eller skicka ditt CV i Word-format till eoin.laird@financerecruitment.se och märk: Ambea PMO

Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag. Inom företagsgruppen erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea har över 450 enheter och 14 000 medarbetare i Sverige och Norge. Vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. För mer information se www.ambea.se