Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Business Performance Manager - Intrum Justitia

Plats
Göteborg
Annonserat
den 13 februari 2017
Stängs
den 12 mars 2017
Kontakta
Kerstin Söderberg
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Arbetsbeskrivning
Intrum Justitia förstärker organisationen och söker nu en Business Performance Manager till affärsområdet Debt Surveillance.
Vi letar efter dig som dagligen vill anta utmaningar för att kunna göra skillnad i vår verksamhet!
Debt Surveillance är en del av Intrum Justitias kärnverksamhet där vi arbetar aktivt med att bearbeta våra kunders avskrivna fordringar genom situationsanpassade förhandlingar, uppgörelser och avbetalningsplaner.

Som BPM Manager arbetar du för att bygga en framgångsrik verksamhet och för att säkerställa att verksamheten maximerar sitt bidrag till tillväxt och lönsamhet. Du arbetar därför ständigt med förändrings- och förbättringsarbete samt optimering av befintliga processer, produktionsmetoder och verktyg för att uppnå ökad kundnytta och säkerställa god kvalitet. En viktig del av arbetet består av att vidareutveckla systemfunktionalitet, arbetssätt och uppföljning och rapportering i Nova. Du ansvarar även för att vidareutveckla och paketera verksamhetens tjänsteutbud för att möta såväl kunders som marknadens krav
Du har personalansvar för 11 direktrapporterande specialister inom tre huvudsakliga områden; system, process och business. Det innebär att du skapar gruppsammanhållning och arbetsglädje, samtidigt som du motiverar, utvecklar och vägleder medarbetarna i linje med vår ledarskapsstrategi.

Merparten av ditt samarbete sker med produktledningen inom affärsområdet men du samverkar också brett internt med andra BPM funktioner och IT. Andra frekventa kontaktytor är externa kunder, leverantörer och prospects. Du rapporterar till Head of Debt Surveillance och ingår i avdelningens ledningsgrupp.
Vi erbjuder ett arbete där du tillsammans med teamet fungerar som kartläsaren för Debt Surveillance-verksamheten med att sätta strategin, utveckla strukturer och processer för produktområdets framdrift och resultat.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller likvärdig erfarenhet samt minst fem års ledarerfarenhet. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att optimera befintliga processer samt att initiera, leda och delta i förbättringsarbete, gärna inom finansiell bransch. Du bör också ha erfarenhet av projektledning i utmanande projekt.

Personliga egenskaper
Du är en resultatinriktad, trygg och prestigelös person med goda ledaregenskaper.
Vi tror också att du besitter en god kommunikativ förmåga och arbetar väl tillsammans med andra genom att vara lyhörd och flexibel.
Vidare är du van att driva förändringsprocesser och är därför proaktiv, systematisk och analytisk i ditt arbetssätt.
Du besitter även förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv och kan därigenom dra relevanta slutsatser.
Du inspirerar och entusiasmerar din omgivning och i enlighet med vår ledarskapsstrategi har du även förmågan att agera som en ”playing coach”, vilket för oss innebär att du är en nyfiken och delaktig ledare som kan sätta sig in i detaljer utan att detaljstyra.

Om företaget
Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har 3 850 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2015 till 5,6 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans samt försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Sundsvall, Borås och Skellefteå. Följ oss gärna på LinkedIn!

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Intrum Justitia med Amendo.

Du är välkommen med din ansökan via vår hemsida, dock senast den 160312. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Kerstin Söderberg