Norsktalande handläggare till storbank

3 dagar kvar

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 2 mars 2017
Stängs
den 1 april 2017
Kontakta
Linda Marcus
Arbetstid
Heltid

Avdelningen och teamen
Du kommer att bli en del av ett nordisk team som består av ett 30 tal medarbetare. Du ingår i det norska teamet men kommer även ha kontakt med kollegor och kunder i de övriga nordiska länderna beroende på språkkompetens och är back-up i det svenska teamet. På avdelningen finns två olika team och vi söker nu norsktalande personer till två tjänster, Kredithandläggare och Kravhandläggare.

Tjänsten som Kredithandläggare
Teamet hanterar inkommande kort- och kreditansökningar från privat- och företagskunder. Rollen som handläggare är bred och du får möjlighet till omväxlande arbetsuppgifter med fokus på kundkontakter och administration. Tjänsten innefattar hantering av frågor via mail och telefon såsom ex avslag, kompletteringar och generella frågor kring ansökningsprocessen. Vidare ingår manuell registrering av uppgifter på ansökningshandlingarna, kreditbedömning och övrig administration.

Tjänsten som Kravhandläggare
Som kravhandläggare hanterar du telefonsamtal och mail från kunder med betalningssvårigheter. Du utför grundläggande analyser av deras ekonomiska situation och arbetar aktivt för att hjälpa dem att åter bli stabila betalare. Du har, inom ramen för bankens kreditpolicy, befogenhet att upprätta lämpliga avbetalningsplaner för ändamålet. Du gör även löpande kreditbedömningar av kunder som identifierats med högriskbeteenden och ansvarar för att proaktivt kontakta dessa, och i förekommande fall utfärda tillfälliga köpstopp eller avsluta kontot. Även denna roll är bred och omväxlande med fokus på kundkontakter och viss administration kopplad till ärendehanteringen.

Kvalifikationer
Språkkunskaper - Då du kommer att arbeta mot bankens norska kunder söker vi dig som är van att uttrycka dig obehindrat på norska i både tal och skrift. Eftersom du dessutom är back-up i det svenska teamet är det också viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

I tillsättningen av dessa tjänster lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker därför dig som är serviceinriktad och kundfokuserad. Du är administrativt lagd och har ett strukturerat arbetssätt. Vidare är du analytisk och har ett intresse för ekonomiområdet. Du värderar dina kollegor högt och är en teamplayer.  

Ansökan
Maila din ansökan till ansvarig rekryteringskonsult Linda Marcus på linda.marcus@sw.se Tjänsten är en s.k Hyr/Rekrytering då du inledningsvis kommer att bli anställd som konsult på SW under 12 månader och bankens ambition är att sedan rekrytera över personen. Välkommen med din ansökan!

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!