Riksteatern söker kreativ och inspirerande Enhetschef Marknad & Publik

3 dagar kvar

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 10 augusti 2017
Stängs
den 25 augusti 2017
Kontakta
Louise Junghahn
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid

Är du marknadsförare med flera års erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation och har förmågan att skapa kreativitet och inspiration? Får du team att utvecklas och inspireras till att våga utmana genom proaktivitet och nytänkande?

Tjänsten
Enheten ”Marknad & Publik” ska bidra till mer publik och ny publik till Riksteaterns alla föreställningar genom en mix av marknadsföringsinsatser, som ska öka synligheten och bidra till ökad biljettförsäljning.

Som Enhetschef leder du det dagliga arbetet med att säkerställa en trygg grundleverans av allt material som behövs kring marknadsföringen av Riksteaterns scenkonstproduktioner, till att ständigt och nyfiket utveckla nya sätt att skapa uppmärksamhet och nå nya målgrupper. Du är van att arbeta med tight budget och har förmågan att få ut bästa möjliga resultat i det du gör. Du har ett nära samarbete med övriga enhetschefer på avdelningen.

Vi vill att du i din roll bidrar till att vi blir kreativare, snabbare från idé till aktivitet, jobbar mer med rörliga format och utvärderar mer så att vi hela tiden utvecklar vårt arbete och stöttar våra riksteaterföreningar på bästa sätt.
 
Enheten ”Publik & Marknad” ingår i avdelningen ”Förening, försäljning och kommunikation”, som består av totalt 30 medarbetare inklusive 3 enhetschefer. I ditt team ”Marknad & Publik” ingår 9 medarbetare och du rapporterar till Kommunikationschef.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad i Hallunda, strax utanför Stockholm. Du kommer att arbeta med hela organisationen över hela landet, vilket medför en del resor i tjänsten.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

* Inspirera, leda och utveckla ett team på 9 st kreativa medarbetare
* Ansvara för och driva genomförande av medieval och kanalstrategier
* Ansvara för framtagning och att driva genomförande av målgruppsanalyser och marknadsmix bestående av ett brett spektrum av plattformar, arenor och kanaler
* Ansvara för och driva genomförande och analyser av digitala och traditionella marknads- och kommunikationsaktiviteter med tydliga resultatmål
* Ansvara för relationsmarknadsföring

Profil
Du har en akademisk examen med inriktning på marknadsföring och kommunikation eller förvärvat motsvarande kunskap på annat sätt. Du har även kompletterat med någon påbyggnadsutbildning inom digital kommunikation.

Du har flera års erfarenhet som marknadsförare, antingen från en marknadsavdelning inom en organisation eller från en byrå. Har du erfarenhet av ideell verksamhet eller folkrörelse kan det vara meriterande. Likaså om du har din marknadsförings- och kommunikationserfarenhet från upplevelseindustrin.

Du har erfarenhet av målgruppsanalyser, medieval och kanalstrategier. Självklart har du egen hög digital närvaro och mognad, samt gedigna kunskaper inom digital marknadsföring och analys. Du trivs med och är van att driva, genomföra och analysera kampanjer och aktiviteter med tydliga resultatmål. Du har mycket god kompetens om olika digitala plattformar och verktyg relevanta för marknadsföring, kommunikation och analys.

För att lyckas tillsammans med ditt team på ”Marknad & Publik” måste du ha ett par års erfarenhet av direkt personalansvar, vara van vid daglig arbetsledning av ett kompetent kreativt team, och kanske viktigast av allt, ha förmågan att inspirera och bidra till ökad kreativitet.

Din kommunikativa förmåga är hög och du har lätt för att formulera dig i tal och skrift, både på svenska och engelska.

För att lyckas i rollen krävs att du är kreativ, idérik, nytänkande, affärsmässig och strategisk. Du har god planeringsförmåga och kan balansera och kombinera kreativitet med planering och struktur på ett bra sätt.

Om Riksteatern
Riksteatern är en folkrörelse som äger en turnerande nationalscen.  Över 40 000 medlemmar, 230 Riksteaterföreningar, 21 regionala föreningar och 50 anslutna organisationer i hela Sverige är en del av Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Kärnan i folkrörelsen är ideellt arbetande i teaterföreningar över hela landet – det är de som är Riksteaterns ägare. Riksteaterns vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse. Vi vill vara en organisation för alla, med plats för var och ens särskilda förmågor, perspektiv och kreativitet.  Riksteatern medverkar till mer än en miljon scenkonstbesök per år och har också en omfattande internationell verksamhet. Cullbergbaletten är en del av Riksteatern och Södra Teatern är ett dotterbolag.

www.riksteatern.se


Ansökan
Sista ansökningsdag är 2017-08-25.

För att söka tjänsten klickar du på knappen ”Ansök” nedan och fyller därefter i formuläret.

Har du frågor kring tjänsten får du gärna kontakta rekryteringskonsult Louise Junghahn. Du når Louise på 0703-27 27 02 alternativt på louise@junghahn.se.

Läs mer om Junghahn & Partners – www.junghahn.se

Välkommen med din ansökan!